A Dreher Sörgyár története szorosan összefonódott a magyar történelemmel. A XIX. század végén és a XX. század elején megélt robbanásszerű gyarapodást az I. Világháború és az azt követő korszakok kihívásai váltották a cég életében. Az 1854-ben alapított gyár egyike Magyarország legrégebbi , folyamatosan működő vállalkozásainak. A 165. évfordulóra limitált kiadású csomagolást kap a Dreher Gold, s történelmi plakátjai újraértelmezésére hívja fogyasztóit a márka. Az alapító pedig Kőbánya Díszpolgára posztumusz címet kap és a gyár mellett utat neveznek el róla.
Dreher Antal, Magyarország legnagyobb történelmi örökségével bíró sörgyárának alapítója Ausztriában, majd Angliában, Skóciában és Münchenben tanulta el a sörfőzés minden fogását. A legenda szerint az üreges sétapálcája belsejében mintákat gyűjtött, hogy hazatérve a legjobb sört készíthesse el. 1840-ben megalkotta a lagerbiert, amivel elnyerte a „Sörkirály” címet. A Kőbányán 1854-ben alapított üzemet ő vásárolta meg és indította el a fejlődés útján. A Kőbányai Önkormányzat kezdeményezésére – a ma is piacvezető* gyár alapításának évfordulója alkalmából – Dreher Antal megkapja a Kőbánya Díszpolgára posztumusz címet és róla nevezik el a Jászberényi út adott szakaszát. Születésnapján, június 7-én pedig a polcokra kerül a képével és a kőbányai sörgyár fotójával ellátott, kétféle limitált csomagolású Dreher Gold.
Budapest és az ország utcáinak képét több mint 100 éve határozzák meg a sörgyár és a márka ikonikus hirdetései. A Dreher pályázatában most hivatásos és amatőr grafikusokat, designereket és képzőművészeket kér fel ezeknek a plakátoknak az újraértelmezésére. A cél, hogy megmutassák, szerintük hogyan nézne ki mai stílusban egy art deco, vagy konstruktivista-modernista poszter.
„A Drehernél a hagyományunk része, hogy a minőségi és innovatív sörgyártás mellett a termékeinket a képzőművészet eszközeit felhasználva népszerűsítsük a fogyasztóinknak. A márka plakátjai az elmúlt évtizedekből sokak emlékezetében élnek. Arra szeretnénk felkérni a plakátverseny résztvevőit, hogy friss megközelítésükkel úgy értelmezzék újra a tradíciót, ahogyan azt a sörfőzőmestereink is teszik a sörök elkészítésekor” – mondta Négyesi Fruzsina, a Dreher Sörgyárak magyar márkáinak márkavezetője.
A Dreher család 1862-ben vásárolta meg a Kőbányai Serfőző Társaságot, ezt követően 3 generáción keresztül fejlesztették üzemüket, számos nemzetközi díjat elnyerve innovációikkal. A Dreher márka a század végére nem csak Magyarország vezető sörévé vált, de a környező országok mellett a Balkánt is meghódította. Az 1910-es évek építkezéseiben nem csak a Zsolnay porcelángyár, de az Eiffel iroda is kiemelt szerepet kapott.
Az I. Világháborúban „Front sörrel” és hadikórház fenntartásával támogatta a katonákat a gyár, majd segélyekkel a hátramaradt hozzátartozókat. Az ezt követő időszakban az ország területvesztésével és a gazdaság megtorpanásával a magyar söripar is jelentősen leépült. A Dreher mégis a beruházások mellett döntött, és 1933-ra a piac 75 százalékát megszerezte. Eközben a márka Nyugat-Európában, Amerikában, Ázsiában, Afrikában és Ausztráliában is népszerűvé vált prémium termékeivel.
A II. Világháborúban a gyár óvóhelyekkel, kórház fenntartásával, az ivóvíz és áramellátás biztosításával támogatta a fővárost. A háborút követő újabb beruházásoknak az államosítás vetett véget. A Kőbányai Sörgyár 46 éven keresztül megmaradt az ország vezető sörgyártói között.
Az 1993-as privatizációt az üzem teljes restaurálása és modernizálása követte. A Dreher 2017-ben az japán Asahi Csoporthoz került, új stratégiájával pedig azokhoz a hagyományokhoz tér vissza, amelyeket követve a XX. század elején világszinten is elismert márkává vált.