Február végéig nem kevesebb, mint 3313 új Toyota talált gazdára Magyarországon, amiből 2871 darabot tettek ki a személyautók és 442 darabot a haszongépjárművek. A japán autógyártó eladásai az év első két hónapjában 63%-kal haladták meg a második legnagyobb darabszámban regisztrált márka eladásait. A személyautó piacot külön vizsgálva ennél is nagyobb, 91%-os a Toyota előnye.
53,1%-kal több új Toyota talált gazdára eddig, mint tavaly ilyenkor, aminek köszönhetően a márka piaci részesedése 2,6 százalékponttal, 15,7%-ra nőtt az egyébiránt 5%-kal bővülő teljes magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon. Ez azt jelenti, hogy a Toyota eladások több, mint tízszer gyorsabban növekedtek, mint a piac.
A Lexus is dinamikus növekedést ért el
A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus is komoly fejlődést könyvelhetett el: február végéig 164 új Lexus talált gazdára Magyarországon, ami a teljes személyautó és kishaszongépjármű piacon 0,8%-os, a teljes személyautó piacon pedig 0,9%-os piaci részesedést jelent, 28%-kal bővülő regisztrációval. Ezzel a Lexus értékesítések bővülése hatszorosa lett a piaci bővülés ütemének.
Izgalmasan alakult a legkedveltebb Toyota modellek sorrendje
A 2022-ben a világ legnépszerűbb kisautójának bizonyuló Yaris hagyományosan az egyik legkedveltebb Toyota modellnek számít Magyarországon, ami ezúttal sem volt másképp: 570 darabos eladással a legnépszerűbb Toyota volt február végéig hazánkban, ami a márka magyarországi eladásainak 17%-át jelenti. A második helyen azonban, mindössze egyetlen darabbal lemaradva, 569 darabbal a Yaris Cross áll. A harmadik helyen az idén ősszel új generációval érkező C-HR áll 435 darabbal, míg a Corolla 399 a negyedik legkelendőbb Toyota eddig idén hazánkban. A sort a Hilux követi 330 darabbal, majd a RAV4 követlezik 265 darabbal, de látványos a vadonatúj Corolla Cross által elért 238 darabos regisztráció is.
Az NX messze a legkedveltebb Lexus modell
A prémium piacon ötödik pozícióját őrző Lexus kínálatának legkedveltebb darabja továbbra is az NX 87 darabos eladással, ami a japán luxusautómárka magyarországi eladásainak 53%-át jelenti február végéig. A sorban az RX követi 35 darabbal, míg a harmadik és a negyedik legkedveltebb Lexus az UX és az ES 22 illetve 17 darabbal.