A Big Picture 2025 konferencia előtt megjelent lapszámunkban televíziós szakemberekkel beszélgettünk. A kisisnterjúkat most online is elérhetővé tesszük. Következő megszólalónk Zelenyánszky Balázs sportfőszerkesztő, RTL Magyarország.
Az RTL számára a streaming nem újdonság, de a BL-közvetítések elindulása mégiscsak kivételes pillanat volt. Mennyi felkészülésre volt szükségetek az elinduláshoz?
Kollégáim hónapok óta dolgoztak a projekt sikeres indulásán, hisz ennyi idő kellett a tervezéshez és a szükséges eszközök beszerzéséhez, majd beüzemeléséhez. Csak az utóbbi önmagában többhetes folyamat volt a stúdiódíszlet építésétől az eszközök installálásán át a kábelek kihúzásáig és az egész workflow teszteléséig.
Az első forduló mind a tizennyolc mérkőzése látható volt az RTL+ Premium felületén, egyes mérkőzéseket ugyanakkor lineáris csatornákon is lehetett nézni. Volt a lineáris közvetítésnek „elszívó hatása” a streaming szempontjából?
Nemhogy elszívó hatása nem volt: az a mérkőzés (AC Milan–Liverpool), amit lineárisan is közvetítettünk, lett az első forduló második legnézettebb meccse az RTL+-on.
Az RTL-nek nyilvánvaló célja, hogy a BL-közvetítések révén jelentősen növelje a prémium előfizetések számát. Ezzel párhuzamosan szükséges még a technikába is jelentősen invesztálni, vagy már ma is készen álltok sokkal több nézőt kiszolgálni?
Már ma is készen állunk nagyszámú néző kiszolgálására 21. századi színvonalon, de nem dőlhetünk hátra, hisz ami ma modern, az holnapra elavulttá válik. Technikailag a korábban megszokott streameknél jóval magasabb színvonalon közvetítünk, az élő meccsek a tévéadásoknál is jobb képminőségben nézhetők, de természetesen vannak további terveink a felhasználói élmény növelésére.
A beszélgetés eredetileg a Márkamonitor 2024/3. számában jelent meg.