Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő tanácsai nyitni készülő vállalkozásoknak

Hírek Kiemelt

Egy hónap után szerdán kinyithattak az üzletek. Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő öt pontban foglalta össze a legfontosabb marketing feladatokat, amelyeket egy kkv elvégezhet a sikeres nyitás érdekében.

 

1.Kommunikáld a nyitást!

Tájékoztass mindenkit, akit csak lehet, vevőket, alvállalkozókat, partnereket az újranyitásról. Készíts posztokat minden közösségi média felületen, ahol jelen van a céged, küldj emailt, sms-t, a legjobb vevőket hívd fel telefonon. Ne felejtsd el frissíteni a nyitvatartási időt a Facebook és a Google felületein. Ez a minimum.

 

2. Ismételd, hogy meghallják!

Egy reklám nem reklám! Egy Facebook-poszt nem elég. Egy email nem elég. Ha a vállalkozás most újra kinyithat, a következő két-három hétben kommunikálj erről rendszeresen. Sok vevő, ügyfél, követő csak a sokadik üzenetre fog reagálni, különösen most, amikor mindenki a vevők figyelméért verseng.

 

3. Szerezz több figyelmet hirdetéssel!

A vevők figyelme drága kincs, mert egyre kevesebb van belőle, különösen most. Márpedig a több figyelem eredménye több vevő. Éppen ezért költs legalább egy keveset hirdetésekre az extra figyelemért! Ha főként közösségi oldalakon vannak a követőid, emeld ki, hirdesd meg a nyitásról szóló posztjaidat, hogy minél többen láthassák.

 

4. Fontos a nyitás, de az egészség még fontosabb

Kommunikáld, hogyan tudod kiszolgálni a vevőidet úgy, hogy közben betartod az egészségügyi előírásokat. Mondd el, mit teszel a biztonságért. Bár magától értetődőnek tűnhet, mondd el a maszkviselés, fertőtlenítés, szellőztetés szabályait és minden más intézkedést, és természetesen tartsd, tartasd is be őket. Gondolj a felmerülő kérdésekre és válaszold meg őket, például, hogy hányan lehetnek egyszerre az üzletben az új szabályok szerint.

 

5. Árakció nem ajánlott

Nem csak a vállalkozások várták ám tűkön ülve az nyitást, hanem a vevők is, akik alig várják, hogy vásároljanak, hogy elmehessenek a fodrászhoz, és így tovább. Ezért most nem kell még árakciózni, így is fognak jönni a vásárlók, különösen, ha megfogadod az első három pontot. Az árakción így megtakarított profit valamicskét talán segíthet enyhíteni a lezárás miatti kiesést. Elég lesz árakciózni akkor, ha elkezd csökkenni a kereslet.

Persze az is előfordulhat, hogy árat kell emelni, például a megemelkedett a költségek miatt. Az áremelés mindig kemény dió. Olyan, mint egy libikóka, aminek az egyik végén a profitabilitás, a másik végén a márka közkedveltsége ül. A legfeljebb 10-15 százalékos, megindokolt áremelés általában nem befolyásolja negatívan a márka megítélését. Ám nagyon fontos, hogy őszintén és előre kell beszélni az áremelésről.

 

Erre készülj

A járvány egyik tanulsága, hogy minden vállalkozás számára nélkülözhetetlen egy erős digitális marketing láb. A Marketing Commando 2020. májusában készített kutatása rávilágított, hogy az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist. Ha a vállalkozás eddig nem használt online marketing eszközöket, akkor a következő időszak egyik legfontosabb feladata lesz ezt bepótolni – tanácsolja Wolf Gábor.

SOCIAL MEDIA