Először osztották ki hazánkban az Agrármarketing-díjat, melyre több kategóriában pályázhatott az agrárvilág szinte összes szereplője. Az arany minősítésű díjat egy veszprémi családi vállalkozás, a Greenman Kft. vihette el azzal, hogy rövid idő alatt sikerült igazi “love branddé” válnia a testimonial marketing révén: kommunikációjában átadta a szót a vásárlóinak. A díj átadására az Év Agrárembere 10. jubileumi ünnepségén került sor.
Testimonial marketing, közösségépítés, analitikai attitűd – ebben hisz a Greenman csapata, és ennek köszönhetően értek el exponenciális növekedést a globális recesszió ellenére. A veszprémi családi vállalkozás környezettudatos technológiát alkalmazva a mezőgazdaság egyik legnagyobb kihívását, a talajok termékenységének javítását és a vegyszermentes termésnövelést tűzte ki célul.
A Greenman csapatában többen maguk is hobbikertészek, folyamatos kapcsolatban állnak a termelőkkel, sokan közülük felmenőiktől sajátították el a növénytermesztés hagyományait, így nagyon jól tudják, mekkora jelentősége van a tapasztalatcserének és a közösség erejének.
Száraz sales helyett a vásárló hangja
A vállalkozás szakított a hiteltelen sales szövegekre építő marketinggel és átadta a szót a vásárlóknak. Az úgynevezett testimonial marketing révén a vevők visszajelzésére építik a termékfejlesztést, az ügyfélszolgálati munkát és a komplett marketingkommunikációt is. A vásárló hangja köszön vissza a hirdetésekben, és erre reagál a tartalommarketing is.
Cég- és marketingvezetői szinten is kiemelt figyelmet fordítanak a közönségükkel való személyes kapcsolattartásra.
Sőt, közösséget építve folyamatosan arra ösztönzik vásárlóikat, hogy tapasztalatot cseréljenek, merjenek kérdezni és szívesen segítsenek egymásnak is: rengetegen osztják meg ötleteiket, mutatják meg kertjüket büszkén. Mára a vásárlóik közül többen olyan önkéntes márkanagykövetté avanzsáltak, akik bármiféle jutalmazás nélkül, pusztán a márka és a növénytermesztés iránti szeretetből terjesztik annak jó hírét.
A számok igazolják a stratégiát
A testimonial marketing révén globális recesszióban és folyamatosan lassuló e-kereskedelmi környezetben a Greenman 2023-ban is 85%-os növekedésre volt képes. Az elmúlt 3 évben, a testimonial marketing alkalmazása óta a növekedés exponenciális.
A progresszív marketingmegközelítésnek köszönhetően a veszprémi családi vállalkozás mára „love branddé” vált, öregbítve a magyar agrárium jó hírnevét, elnyerve idén az Agrármarketing díj arany minősítését is.