A Big Picture 2025 konferencia előtt megjelent lapszámunkban televíziós szakemberekkel beszélgettünk. A kisisnterjúkat most online is elérhetővé tesszük. Verebély Marcell, az RTL Magyarország szenior kreatív producere gondolatai következnek.
Az X-Faktort készíteni nem kis kihívás, hiszen ennek a műsornak nem egyszerűen jól kell teljesítenie, hanem a legnézettebbnek kell lennie. Eddig követitek a hagyományt, hiszen az első válogató 32 százalékos share-rel indított, a második pedig még több nézőt ültetett a képernyők elé. Miben látod az idei évad elsöprő eredményének a titkát?
Sosem úgy állunk hozzá, hogy a legnézettebb műsort csináljuk meg. A cél, hogy a legjobb műsort készítsük el. Egy összeszokott és profi stáb dolgozik ezen a produkción, akik nemcsak a szakértelmüket, hanem a szívüket is beleadják a készítés során. Hiszem azt, hogy a nézők ezt is érzik valahol tudat alatt. Emellett pedig az újítások, mint a megújult zsűri, a műsorvezetői változtatások, az új díszlet és arculat, mind-mind hozzátesz ahhoz, hogy az emberek szombat estéjének az X-Faktor a fő programja legyen továbbra is.
A Sztárbox két sikeres évad, 2004 és 2005 után hosszú időre eltűnt a képernyőről, tavaly pedig, tizennyolc év szünet után, kirobbanó sikerrel tért vissza. Hogyan értékeled az idei évad eddigi eredményeit?
A tavalyi évad is nagyon izgalmas volt, de az idei talán még inkább az, mert a meccsek végeredményei sokkal kevésbé kiszámíthatóak. A részt vevő sztárok és az edzők is tudatosabbak, látván a tavalyi szériát. Az eddigi adások alapján azt látom, hogy ez az évad is bőven ad témát a nézőknek. Lásd például a Torghelle–Tusup-meccset… mindenkinek van róla véleménye, még annak is, aki nem is látta a mérkőzést.
Közel tizenhat éve dolgozol az RTL Magyarország kötelékében. Saját magadat hogyan tudod időről időre megújítani?
A pályám valahogy úgy alakult itt, az RTL-nél, hogy mindig még azelőtt kaptam egy új feladatot, hogy az előzőt elkezdtem volna unni vagy megszokni. Ez a mai napig így van. Az új feladatok pedig mindig hoztak új kollégákat is az életembe, akiktől folyamatosan tanulok én is. Ez pedig automatikusan hozza a megújulást számomra.
A beszélgetés eredetileg a Márkamonitor 2024/3. számában jelent meg.