A Márkamonitor szerda esti vendége Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák kommunikációs vezetője.
Varga Zsombor két évtizede dolgozik a mobilitás világában, hat évig a Michelin, nyolc évig a Ford, 2016 óta pedig a Toyota munkatársa.
A műsorban mindenekelőtt alapfogalmakat tisztázunk. A Toyota húsz éve még autógyártóként definiálta magát, ma már mobilitási szolgáltatónak a nevezik. Mit jelent ez a gyakorlatban, mi mindennel foglalkozik a nagyvállalat? És milyen céllal, milyen megfontolásból építi Woven Cityt, a „Jövő városát”?
Megbeszéljük, milyen innovációk vannak napirenden az autóiparban. A szemünk előtt zajlik a hajtásláncok csatája. A Toyota fejlesztette ki a hibrid hajtást, ki gondolná, hogy annak már több mint húsz éve. Az aktuális trend az elektromos autó. Mi a követező? Gázzal, hidrogénnel hajtjuk majd az autóinkat, vagy győz az elektromos, netán a hibrid lesz az uralkodó?
Nem marad ki a sport és autósport témája sem. A Toyota a tokiói olimpia egyik fő támogatója, de lesz-e egyáltalán olimpia idén nyáron? Mit jelent ez a Toyotának, milyen forgatókönyvekkel készülnek? Mi van, mi lesz az autóversenyekkel?
Megtárgyaljuk azt is, merre tarthat a magyar piac idén ősszel és azután. Hogyan tovább, kinek lehet autót eladni? Autó-e még az autó, vagy már guruló számítógép? Miért fontos az autóiparnak az 5G?
A múlt hét híre, hogy a Toyota Yaris elnyerte az Év autója címet. Mivel a beszélgetés korábban készült, ehhez most utólag tudunk gratulálni.
Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adásokat itt találod meg podcast formájában.