Vadonatúj évadok és digitális erősödés az ATV-nél

Kiemelt Márkaépítők Közössége

Az ATV terveibe Zájer Attila kereskedelmi igazgató avatta be a Big Picture 2025 résztvevőit.

 

Izgalmasnak ígérkezik a 2025-ös év az ATV-n: továbbra is a hírműsorok maradnak fókuszban, de visszatérnek a képernyőre a csatorna sikerprodukciói is.

2024 kifejezetten sikeres év volt az ATV számára, több kategóriában is a top 5-ben végzett a nézettségi adatok alapján. A teljes lakosságot tekintve ötödik a rangsorban*, a kábelcsatornák között pedig első.**

A választás előtti év izgalmas időszakot hoz a csatorna számára: a belpolitika iránti fokozott érdeklődés miatt a látványvilág és a tartalom is megújul az aktuális műsoraikban. Az ATV célja, hogy a nézők számára a legfrissebb, legérdekesebb tartalmakat közölje a közelgő választásokkal kapcsolatban is, de természetesen a világban zajló külpolitikai helyzetről is folyamatosan tájékoztatja a nézőket, valamint ahogy eddig is, több ismert külföldi tudósító erősíti az ATV csapatát. Novák András a konfliktusos, háborús zónákból jelentkezik majd jövőre is, Vujity Tvrtko pedig az Amerikai Egyesült Államokból. A reggeli műsorsávban továbbra is nagyon jól szerepel a minden hétköznap adásba kerülő Start és Start+, mindkettő kiemelkedő nézettséggel és erős, népszerű műsorvezetői gárdával rendelkezik. Természetesen jövőre is képernyőn lesz Magyarország legismertebb riportmagazinja, a Heti Napló Sváby Andrással.

A hírek és a közéleti témák mellett azonban a nézők igénylik az intelligens szórakoztatást is. A népszerű #Bochkor jövőre is látható lesz, és a sikeres első évad után A Nagy Dilemma is folytatódik. A műsor bebizonyította, hogy az ATV közönsége igényt tart azon szórakoztató produkciókra, amelyek gondolkodásra késztetnek, amelyekben fontos a morális kérdések játékos átbeszélése.

Az ATV büszke arra, hogy kiváló női politikai elemző műsorvezetők dolgoznak a csatornánál, ami nagy előrelépést jelent a nemek közötti egyenlőség terén a társadalomban és a médiában egyaránt. Az ATV nemcsak a minőségi tartalom iránti elkötelezettségét mutatja meg ezzel, hanem példaértékűen segíti a nők szakmai elismerését és előmenetelét ezen a területen.

Az ATV Csoport a digitális térben is tovább erősödik: a YouTube-on több csatornát indít, minden fontos online platformra kiterjeszti a tartalmait, legyen szó a Spotifyról, Apple-podcastról, YouTube-podcastról vagy a Soundcloudról. A csoport célja, hogy minden érdeklődőhöz eljusson, akárhol is legyenek a világban. Az ATV Csoport 2025-ben nemcsak a televízióban, hanem a digitális platformokon is megerősíti a pozícióját.

Az ATV marketing- és hirdetési stratégiája az elkövetkező évben is komoly figyelmet fog fordítani a 18–59 éves korosztály megszólítására, ebben a demográfiai csoportban stabil GRP-termelést vár. Ez a fontos tényező lehetővé teszi a csatorna számára, hogy célzottan érje el és növelje nézőbázisát, valamint maximalizálja a hirdetések hatékonyságát.

Szpotértékesítésben mind a televízió, mind a Spirit FM kapcsán partnerük az Atmedia, a nyereményjátékok terén pedig évek óta az Adanima áll rendelkezésükre. 2025-től közvetlenül a sales@atv.hu címen érhető el az online értékesítés, ahol szponzorációs lehetőségek és tartalmi együttműködések várják a hirdetőket.

Az ATV marketingstratégiája törekszik arra, hogy változatos platformokon keresztül hatékonyan érje el közönségét, miközben a partnereivel kialakított szoros együttműködések révén növeli saját és partnerei üzleti sikereit.

 

* Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, live, 4+, teljes nap, 2024. 01. 01. – 2024. 10. 31.

** Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, live, 4+ tv-előfizetés, teljes nap, 2024. 01. 01. – 2024. 10. 31.

 

Ez az összefoglaló eredetileg a Márkamonitor 2024/4. számában jelent meg. 

 

SOCIAL MEDIA