Újra itt a Young Cannes Lions! Indul a kommunikációs szakma fiataljainak legrangosabb versenye

Hírek

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) bejelentette, hogy ismét megrendezi a Young Cannes Lions hazai előválogatóját, amelyen a legtehetségesebb fiatal kommunikációs szakemberek mérhetik össze tudásukat. A kategóriagyőztes csapatok 2026. június 22–26. között képviselik Magyarországot a világ legnagyobb kreatívfesztiválján, a Cannes Lions Festival of Creativity-n.

 

A verseny egyedülálló lehetőséget biztosít a fiatal szakemberek számára, hogy bemutassák kreativitásukat és stratégiai gondolkodásukat. A hazai versenyen nyertes csapatok számára a szervezők biztosítják a belépőjegyet, a szállást és a repülőjegyet a cannes-i döntőre.

 

Fontos részletek a versenyről:

A Young Cannes Lions verseny célja, hogy lehetőséget adjon a 30 év alatti fiatal tehetségeknek, hogy összemérjék tudásukat és bizonyítsák kreatív rátermettségüket egy intenzív, nemzetközi szintű megmérettetésen. Idén 6 kategóriában lehet nevezni a 2 fős csapatoknak, amelyek közül az OTP támogatja a Media, Film és Digital kategóriákat, a Mondelez a Marketer kategória szponzora. A Marketer kategória kifejezetten a megbízói oldal fiatal szakembereinek szól, míg a PR kategóriába megbízói és ügynökségi oldalról is érkezhetnek jelentkezők. A többi kategória az ügynökségi oldalon dolgozó tehetségeket célozza.

A verseny főtámogatója az OTP.

A nemzetközi verseny menetéhez igazodva a verseny 24 órás lesz: vagyis az online briefelést követően a csapatoknak 24 óra áll rendelkezésre a nevezés elkészítésére és feltöltésére, kivétel a Film kategória, ahol 48 órán át dolgozhatnak. A szakma elismert tagjaiból álló zsűri online értékeli a pályázatokat, az élő döntő során hirdetjük ki a kategóriánkénti TOP3 csapatot, akik a helyszínen előadják a munkáikat; és rövid tanácskozás után kerül sor az eredményhirdetésre.

A 6 kategóriára a verseny online briefeléssel indul:

  • 2026. március 2. 8:30 – Film, Digital, Print
  • 2026. március 3. 8:30 – PR, Media, Marketer
  • 2026. március 5. – Döntő és élő zsűrizés (helyszín: egyeztetés alatt)

Nevezési feltételek: A versenyre olyan iparági szakemberek jelentkezhetnek, akik 1995. június 26. után születtek, és legalább alapfokú szakmai tapasztalattal rendelkeznek. Hallgatók és tanulók önállóan nem nevezhetnek, kivéve, ha ügynökségi alkalmazottként dolgoznak és mellette tanulnak. Az angol nyelv magabiztos használata írásban és szóban elengedhetetlen, hiszen a nemzetközi döntőn minden kommunikáció angol nyelven zajlik. A versenyben kétfős csapatok indulhatnak, és minden csapatból legalább egy főnek kötelező részt vennie a kategória briefingjén.

A MAKSZ 2026. február közepén egy online, élő workshopot tart, amely segíti a nevezni vágyókat a felkészülésben. Illetve idén is várható a nemzetközi Young Cannes Lions Masterclass, várhatóan 2026 év elején érkezik a weboldalra. A Young Cannes Lions hazai válogatója nem csupán egy verseny, hanem egy egyedülálló lehetőség arra, hogy a fiatal kreatív szakemberek nemzetközi porondon is megmutathassák tehetségüket.

A nevezési és versenyinformációkat itt lehet megtekinteni.

 

SOCIAL MEDIA