Az Eucerin kutatói minden szenvedélyüket és szakértelmüket a bőrápolásnak szentelik. Ez idestova száz éve köztudott, hiszen azóta fejlesztenek klinikailag bizonyított hatékonyságú dermokozmetikai termékeket, amelyek megvédik és megőrzik a bőr egészségét. A bőrgyógyászati kutatásban méltán úttörőnek számító Eucerin időközben újabb területen vált éllovassá: a fenntarthatóság is a vezérlőelvei közé került. A márka a bőrgyógyászati kutatások és innovációk terén úgy alakítja át folyamatait, hogy mind a termékei, mind azok gyártási folyamatai megfeleljenek a legszigorúbb fenntarthatósági elvárásoknak. Az Eucerin vezérelve, hogy minél kisebb hatást gyakoroljon a környezetre, s ezzel párhuzamosan növelje társadalmi felelősségvállalását.
Védve az embereket, az állatokat és a környezetet, a Beiersdorf vállalat fenntarthatóság iránti globális elköteleződése három alappilléren nyugszik: a termékek, a bolygónk és az emberek. Ez a „szentháromság” az értéklánc egészére kiterjed – a nyersanyagok beszerzésétől kezdve az alkalmazottak egészségén és biztonságán át, a fogyasztók hosszútávú érdekein keresztül, egészen a környezet iránt vállalt felelősségig.
Az Eucerin márka fejlesztői szeretik és védik az állatokat: a kozmetikai termékek és azok összetevőinek gyártása során sem végeznek állatkísérleteket, és beszállítóiktól is ezt követelik meg. A legtöbb országban ez könnyedén megvalósítható – az Európai Unió területén már 2004 óta illegálisak az állatkísérletek. Más országok – mint például Kína – nemzeti jogszabályai azonban még nem fogadják el az alternatív kísérleti eljárásokat. A Beiersdorf ezért túl a saját elveinek konzekvens betartásán, elszántan dolgozik azon, hogy a kínai hatóságoknál és a többi érintett országban is elfogadják az állatkísérleteket helyettesítő megoldásokat. A vállalat az alternatív tesztelési módszerek egyik úttörője és globális éllovasa, a cél pedig nem más, mint az állatkísérletek beszüntetése egyszer és mindörökre.
Napjaink egyik legsúlyosabb környezetvédelmi problémája a vizeinket érintő műanyagszennyezés. A tengerek műanyag-szennyezettsége mellett a kozmetikai és bőrápolási termékekben előforduló mikroműanyagok szintén komoly problémát jelenthetnek. A mikroműanyagok nagyon kicsi, szilárd műanyag részecskék, amelyek biológiailag nem lebonthatóak. A mikroműanyagnak számító nejlont gyakran használják kozmetikai és testápolási készítményekben, hiszen ez adja a krémek sima érzetét használatkor. A Beiersdorf már évek óta elkötelezett e téren is, ezért az Eucerin 2015 óta nem használ mikroműanyagot az új fejlesztések során és aktívan dolgozik azon, hogy 2020 végére a márka összes terméke nejlonmentes legyen.
Egyre többen tudják, hogy a pálmaolaj előállítása milyen környezeti károkkal jár: ilyen például az erdőirtás. Az Eucerin és a Beiersdorf vállalat közvetlenül nem használ pálmaolajat a készítmények gyártása során, ugyanakkor – mint ahogy az a kozmetikai iparban megszokott – olyan adalékokat alkalmaznak (mint az emulgálószerek és a felületaktív anyagok), amelyek számos termék esetében elengedhetetlenek. Ezeket általában olyan ásványi vagy növényi olajok segítségével állítják elő, mint a kókusz-, a repce-, vagy akár a pálma- és a pálmamag-olaj. A környezetvédelem érdekében a Beiersdorf szorosan együttműködik a beszállítóival, hogy segítse a fenntartható pálmaolaj termelés kifejlesztését, emellett tagja a „Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalnak” (RSPO), és része a „Fenntartható Pálmaolaj Fórumnak” (FONAP) is.
„Fenntarthatósági elveink leginkább arra fókuszálnak, hogy hatékonyabban tudjunk reagálni a változásokra, és képesek legyünk kialakítani a jövőorientált vállalati kultúrát. A fenntarthatóság a víz- és az energiahasználat terén is kiemelt figyelmet kap, emellett folyamatosan dolgozunk a csomagolás és a hulladékkezelés optimalizálásán. Beazonosítottuk a legfontosabb területeket, amelyek egyaránt hozzájárulnak cégünk hosszú távú sikeréhez és a globális problémák megoldásához. A 2020/2025-ös időszakra meghatározott nagyratörő céljaink azokra a területekre koncentrálnak, ahol cégünk a legnagyobb befolyással bír. Ezek a célok pontosan meghatározzák, milyen irányba kell haladnunk és arra ösztökélnek, hogy még többet tegyünk” – emelte ki Laczkó Csaba, az Eucerin márkamenedzsere.