Az idei Mentes-M versenyen hét kategóriában is a legjobbnak bizonyultak a Store Insider magazin által meghirdetett versenyen.
Ötödik alkalommal hirdette meg a PPH Media a „Mentes-M” versenyt: a kiíráson olyan élelmiszerekkel lehetett pályázni, amelyek a 14 fő allergén közül legalább egytől mentesek. Ezeket az allergéneket a 1169/2011 EU rendelet II. melléklete szabályozza. A szakmai zsűrinek 2022-ben rekordszámú, összesen 122 terméket kellett érzékszervi bírálatnakalávetnie, ezek alapján született meg a végeredmény. Az ALDI Magyarország összesen hét terméke bizonyult kategóriájában a legjobbnak, így kiérdemelték a Mentes-M díjat. Az elmúlt évekhez hasonlóan az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül továbbra is az ALDI kapta a legtöbb díjat – idén holtversenyben. Fél évtized alatt eddig 18 első helyezést értek el az ALDI kiváló minőségű és kedvező árú mentes termékei, az idei hét elsőséggel pedig 25-re nőtt az áruházlánc díjainak száma a PPH Media versenyén – írják.
Az idei évben az ALDI a következő termékekkel nyert díjat:
- ENJOY FREE! – MILFINA laktózmentes szeletelt trappista sajt, 125 gr
- ENJOY FREE! – MILFINA laktózmentes habtejszín, 30% zsírtartalom, 200 ml
- ENJOY FREE! – MILFINA laktózmentes kefir, 3,5% zsírtartalom, 175 gr
- KOKÁRDÁS laktózmentes krémfehér sajt, 200 gr
- AZON MELEGÉBEN teljes kiőrlésű többmagvas vegán croissant, 70 gr
- BIO NATURA bio vegán kókuszkrém, áfonya/mangó-maracuja, 180 gr
- HAPPY HARVEST zabrudi áfonyás töltelékkel, vegetáriánus, hozzáadott cukor nélkül, 30 gr
Zsűrizésre csakis a laboratóriumban vizsgált és a kémiai összetevők alapján megfelelő minőségű termékek kerülhettek, a megfelelőségről a nevezőknek nyilatkozniuk kellett. A versenyre nevezett termékeket a szakértő zsűri érzékszervi bírálatnak vetette alá, és minden egyes kategóriában először ellenőrzött vaktesztet végeztek. Az érzékszervi bírálat mellett az egyes termékek csomagolása, címkézése, tervezése is hozzájárult a végső sorrend megszületéséhez.