A Mars és az Adidas ezúttal pedofilokat vonzó tartalmak miatt vonta vissza hirdetéseit a videómegosztóról.
A Mars és az Adidas ezúttal pedofilokat vonzó tartalmak miatt vonta vissza hirdetéseit a videómegosztóról.
A The Times címlapsztoriban közölte, hogy több márka hirdetése olyan, gyermekeket kihívó módon, például fehérneműben vagy fürdőruhában ábrázoló videók mellett jelent meg a YouTube-on, amelyek – bár önmagukban legálisak, és gyakran maguk a szereplők töltötték fel őket – vonzzák a pedofilokat, akik meg nem engedhető hozzászólásokat tesznek a videókhoz, és linkeket is megosztanak egymással a kommentek között.
Ennek hatására többek között az Adidas, a Mars, a HP, a Diageo, a Cadbury, a Deutsche Bank és a Lidl leállította a kampányait, órákkal a fekete pénteki akciók indulása előtt.
A Mars Sky News-nak adott nyilatkozata szerint a Google és a médiaügynökségeik bevonásával próbálják megérteni, „mi ment tönkre”, míg a gyermekjogok brit biztosa, Anne Longfield (a képen) kormányzati fellépéssel fenyegette meg a videómegosztót, ha a korábban is ismert problémára nem találnak valódi megoldást.
A YouTube saját blogján is közzétette a gyermekek és családok biztonságát erősítő új intézkedéseit, többek között a hozzászólások szigorúbb, automatizmusok és emberi erőforrás segítségével végzett szűréséről.
(Forrás: Warc, YouTube)