A Nespresso kapszulák a hólapátok és a designer ruhák után menő szemüvegkeretként kelnek új életre a Tipton Eyeworks-szel közös projekt keretében.
A Nespresso kávékapszulák elsődleges funkciója, hogy az őrleményt frissen tartsák. Erre az egyik legmegfelelőbb anyag az alumínium, melynek eredeti előállítása energiaigényes és környezetterhelő, újrahasznosítása viszont kifejezetten hatékonynak tekinthető a környezetterhelés szempontjából.
Ma már a Nespresso mind a kilenc Boutique-jában, valamint a házhozszállítást végző futárszolgálatoknál is leadhatóak a használt kapszulák, így az elméleti visszagyűjtési kapacitás elérte a 98 százalékot. A fogyasztók tényleges visszaküldési hajlandósága is növekszik, évről-évre mintegy 30 százalékkal, és ma az eladott kapszulák mintegy egyharmadára tehető. Fontos lépés, hogy májustól már nem csak a lakossági vásárlók, hanem az üzleti ügyfelek számára is elérhető a visszagyűjtés a Nespresso partnerén, a Lyrecon keresztül. (A professzionális partnerek a lakossági 100-200 kapszulával szemben egyszerre 800-1500-at küldenek vissza, ami másfajta logisztikai rendszer kialakítását igényelte.)
A visszagyűjtött kapszulákat egy debreceni vállalkozás, a PMR Kft. dolgozza fel: a zaccból trágyaalapanyag készül, míg a tiszta alumínium visszakerülhet a kohókba.
A fémből ezek után mindenféle hasznos tárgyak válhatnak – Magyarországon mintegy száz cég foglalkozik újrahasznosított alapanyagok feldolgozásával -, de Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi vezetőjének szavaival „az újrahasznosítási történetet úgy tudjuk megélni, ha kézzelfogható, minőségi termékek készülnek.” Ennek jegyében a kapszulákból Svájcban Victorinox zsebkések borítása vagy épp Caran d’Ache toll, Csehországban pedig bicikli készül. Magyarországon is egy olyan márkát kerestek, amely újrahasznosított anyagból állít elő minőségi, stílusos és szexi termékeket.
A partnert a Tipton Eyeworks-ben találták meg. Zach Tipton a kétezres évek eleje óta készít szemüvegkereteket. A hírnevet a bakelitlemezekből készült darabok hozták meg számára, de dolgozott filmtekercsekkel is. A cég szemüvegeit viseli többek között Sir Elton John, Bono, Robbie Williams és Sir Richard Branson is. Épp bővíteni szerették volna a termelést a fémből készült szemüvegkeretek irányába, ezért különösen kapóra jött számukra a Nespresso együttműködési javaslata.
A Tipton az újrahasznosított alumíniumból négy Nespresso kapszula, a Kazaar, a Livanto, a Dharkan és a Roma színét viselő, egyedi tervezésű szemüvegkeret-kollekciót készített három formában: szögletes, kerek és lepke. A „szuperlimitált” kollekcióhoz a Nespresso promóciós kapszulakollekciójának megvásárlásával, sorsolás útján lehet hozzájutni.