A Millersport Rally Team pilótája, Vígh Milán és navigátora, Tóth Zsolt Spanyolországba utazott, hogy az ARVidal Racing csapat új, egyedi és unikális fejlesztését, a Suzuki Motorsport Iberica teljeskörű gyári támogatásával elkészült Suzuki R+N5 versenyautót tesztelje.
“Másfél évvel ezelőtt vettem fel a kapcsolatot az ARVidal Racinggel. Koncepció autójukkal az interneten találkoztam és egyből magával ragadott. Éreztem, hogy nekem ezt az autót vezetnem kell. Az is nagy hatással volt rám, hogy az autó fejlesztésében és tesztelésében a világ élvonalába tartozó, Alexey Lukyanuk rally pilóta is részt vett.“ – számolt be a kezdetekről Vígh Milán autóversenyző. “ Év elején a komplett csapatunk, a Millersport Team meghívást kapott az ARVidal Racingtől Madridba, egy versenyhétvégére. Mondanom sem kell, hogy az élményen túl komoly tapasztalatokat is gyűjtöttünk. Láttuk az autót verseny közben, a szerviz csapat működését, – sok hasznos technikai tudást adtak át nekünk. Így most ősszel mikor kimehettünk élesbe tesztelni az autót és magunkat is, már felkészülten érkeztünk.”
Nagy tervek és lehetőségek a csapat előtt.
A rally világában figyelemre méltó diadalokban mérik össze technikai és versenytudásukat a csapatok és versenyzőik. A magyar versenyzőnek és csapatának is konkrét elképzelései vannak a jövőt illetően, aminek a háttérmunkálatai már hónapok óta folynak. Ez a több napos spanyolországi teszt is ennek az eredménye.
“A Suzuki R+N5 autó egy üttőképes versenyautó, a top kategóriához tartozik. Mindent meg szeretnénk tenni, hogy nemzetközi színtéren próbáljuk ki magunkat. A jelenleg megépített autó megfelel minden nemzetközi elvárt kritériumnak, és van kategóriája is.” – avatott be a részletekbe a pilóta, aki azt is hozzá tette, már meg is van a verseny, ahol indulnának a következő szezonban, ha minden hattér összeáll a csapat számára. – “Nekem, mint versenyzőnek szükségem van a változatosságra és azt gondolom, hogy ez az autó is európai színtérre való. Így leginkább a MITROPA Kupa, ami érdekel minket.”
Amit az autóról tudni érdemes: a Suzuki R+N5 koncepcióautót és motorját teljes egészében a spanyol ARVidal Racing mérnökei fejlesztették. Összkerékhajtású motorja a jelenlegi topkategóriás R5-ös autókból is ismert 1.6 literes négyhengeres turbós, 300 lóerővel, maximális fordulat 7500 rpm. A járműdinamikára is nagy hangsúlyt fektettek a lengéscsillapítókat és a hajtásrendszert összehangolták és egy teljesen új konfigurációt hoztak létre a versenydinamikához igazítva. Váltója hatfokozatú szekvenciális, összsúlya 1200 kg. Az új autó megörökölte a népszerű típus jellegzetes stílusát, de új versenyváltozata hivalkodó és agresszív külsőt öltött.
A közel 30 éves navigátori tapasztalattal bíró Tóth Zsolt örömmel vállalta Milán felkérését, hogy következő kihívásában együtt teljesítsenek. A sokat látott navigátor is gondolkodás nélkül jelentette ki, hogy az autó minden szempontból a legjobb választás egy új megmérettetéshez. – “Milán megtisztelt, hogy felkért legyek a navigátora, pályafutásom alatt sok autóban ültem már, van összehasonlítási alapom úgy érzem. De ez az autó tényleg top kategóriás, és Milán rendkívül jól és fegyelmezetten vette az akadályt. Jó lesz ezzel menni!” – jelentette ki a navigátor, aki már több bajnok mellett is ült versenyeken.