Túlhajtjuk a tartalommarketing-témát?

Hírek

A brit szakszövetség szerint a tartalommarketing-divat kontroll nélküli követése a fogyasztók kiégéséhez és közönyéhez vezethet. 5 tipp, hogy jól csináljuk.

A Content Marketing Association éves találkozóján Nick Cohen, a MediaCom partnere és tartalomért felelős vezetője kifejtette: a tartalommarketing inflexiós pont közelében van, a fogyasztók egyre inkább „vakká” válnak az irányába, míg a marketingesek kezdik megkérdőjelezni az értékét. A MarketingWeek 5 pontban foglalja össze, hogyan lehet üzletileg sikeres a terület:

1. A tartalomgyártó csapatot ne tömjük tele marketingesekkel

Bár gyakori hívószó a „márkák váljanak kiadókká”, a valóságban az a cél, hogy a tartalomstratégia kialakításánál márkákról szóló beszélgetéseket középpontba helyező, folyamatos narratívában gondolkodjunk. És erre gyakran jobban képesek külső szakemberek, például divattervezők vagy technológiai cégek munkatársai.

2. Hosszútávú beruházásban gondolkodjunk, ne kampányszerűen használjuk az eszközt

Nem feltétlenül nagy összegek befektetéséről van szó: kiválaszthatunk egy-egy kevésbé költségigényes érdeklődési területet, amihez csatlakozhatunk. (A Red Bull is kicsiben kezdte.) A ROI viszont csak hosszabb távon mérhető, egyetlen akció sem SEO-ban, sem a márka visszaidézésében nem fog sokat segíteni.

3. Előre döntsük el, mit mérünk és kit célzunk

„Puha” és „kemény” mérőszámokat is választhatunk (pl. márkapreferencia és sales lead-ek, átkattintások), de a két út más eszközöket kíván. A kemény értékesítési számokhoz SEO és CRM adatok szükségesek. Ideális esetben a két területet egyszerre mérjük. A cél nem feltétlenül a minél nagyobb számok elérése: kisebb számú, de nagyon elkötelezett vásárlóval jobban járhatunk.

4. A tartalomra ne pusztán fogyasztási mechanizmusként tekintsünk, vizsgáljuk a hasznosságát is

A tartalommarketing kapcsán sokan videóban vagy szponzorált cikkekben gondolkodnak. Holott például egy, alapvetően a hasznosságra építő mobilalkalmazás is ide tartozik, ha hozzá tud járulni a történetek generálásához. (Például a Chase Bank lehetővé tette a csekkek beváltását egy mobiltelefonos fotó segítségével, majd ezt a kényelmi elemet szerepeltette a Super Bowl reklámjában is.)

5. Hagyjunk fel az ellenőrzéssel. Teszteljünk, és újra csak teszteljünk

A fogyasztók körében legjobban működő tartalmak gyakran a kicsi cégektől, műhelyektől jönnek, amelyek nem félnek az újítással járó kudarctól – de az esetleges bukást minél gyorsabban szeretnék megélni. A nagy márkák ehhez képest biztonsági játékosok. A szigorú kontrollt legalább részben kiválthatják a kutatások, például az egyszerű A/B tesztek.

A teljes anyagot itt találják.

SOCIAL MEDIA