Az Európai Szeszipari Szövetség (spiritEUROPE), a Kommunikációs Ügynökségek Európai Szövetsége (EACA) és az ÖRT tartott tréninget a Magyar Szeszipari Szövetséggel közösen.
A tréninget szervező szakmai szövetségek a szeszipari vállalatoknak és digitális ügynökségeiknek tartottak képzést az ipar önkorlátozó vállalásairól és azok gyakorlati tudnivalóiról. Mint Laure Alexandre, a spiritEurope programfelelősének szavaiból kiderült: az érintett vállalkozások megtették az európai szintű vállalásokat, viszont a további lépésekre azért van szükség, hogy ezek beépüljenek a mindennapi kommunikációs tevékenységbe is.
„Az európai statisztikák azt mutatják, hogy a reklámozási lehetőség vagy éppen tilalom és az alkoholfogyasztás között nincs kimutatható kapcsolat (lásd a finn adatokat), de ettől még az ipar számára alapvetően fontos a felelős kommunikáció. Az ÖRT eddig is gondot fordított a tagjai tréningezésére, ahol a jogi és önszabályozási előírásokat ismertettem, és reklámokról is szavazhattunk, a fiatalok védelme és a felelősség új hangsúlyt kapott azzal, hogy részletekbe menően tárgyaltuk meg a digitális világra készülő reklámok kérdéseit” – mondta el Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.
„A kódex szerint 25 évesnél idősebb szereplő szerepelhet csak a reklámokban, de mi van, ha a cég honlapjára, vagy Facebook oldalára fiatalabb szereplő tölti fel a fotóit? Nyereményjátékban 18 éven felüli vehet részt (vásárlási korhatár), de mi van, ha a nyertes 23 éves, és a cég egy reklámban be akarja mutatni a nyertest? Nem könnyű kérdések ezek, de a cégek már jól alakították ki gyakorlatukat, így az esettanulmány megoldásában is jeleskedtek a résztvevők” – tette hozzá.