Toyota Gazoo Racing: Mindent a győzelemért!

Kiemelt Tejszínhub

A Toyota tavaly és idén sosem látott sikerszériát könyvelhetett el valamennyi kiemelt motorsportban, amelyben képviselteti magát: a motorsport területén rendkívüli hagyományokra visszatekintő autógyártó 2018-ban története során immáron negyedszer (1993, 1994, 1999, 2018) hódította el a Rally Világbajnokság (WRC) konstruktőri világbajnoki címét, megnyerte a legendás Le Mans-i 24 órás futamot és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) élen állva minden esélye meg van arra, hogy a 2014-es diadal után ebben a szezonban is elhozza a konstruktőri világbajnoki címet, és ha mindez nem lenne elég, történetében először 2019-ben a Toyota megnyerte a Dakart is. Nem mindennapi sikersorozat ez, és a japánok szerencséjére (bár mindez valószínűleg sokkal inkább a nagyon tudatos és megfeszített munka, semmint szerencse számlájára írható – egyelőre nem látszik a vége.

A 2019-es FIA Rally Világbajnokság versenysorozata az év egyik legkomolyabb próbatételével kezdődik: a január 24–27. között zajló híres Monte-Carlo Rallyval. A TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapat gyors és tapasztalt pilótáival – Ott Tänakkal, Jari-Matti Latvalával és a frissen igazolt Kris Meekevel – igyekszik a lehető legjobb teljesítménnyel ringbe szállni a 2018-ban megszerzett bajnoki cím megvédéséért, illetve a pilóták és navigátorok mezőnyében is szeretné kivívni az elsőséget.

A Monte-Carlo Rally a hírhedten nehéz és változékony időjárási viszonyokról ismert, hiszen itt bármi előfordulhat a száraz aszfalttól kezdve a hóig és jégig – gyakran egyazon szakaszon belül is. Emiatt az abroncsok jó megválasztása a verseny egésze során kulcsfontosságú, míg a pilótáknak folyamatosan a háttérmunkát végző csapattagokra kell támaszkodniuk az aktuális szakaszon várható útviszonyokra vonatkozó információkért.

A futam jelentős részben a Gap nevű francia város körül zajlik. Itt lesz majd a szervizpark és a csütörtök esti rajt helyszíne is, majd ezt követi két sötétben teljesítendő szakasz, hogy a csapatoknak már a verseny elején minél nehezebb dolguk legyen. Péntek lesz a rally leghosszabb napja kettő, egyenként három szakaszból álló hurokkal Gaptól délnyugatra. Szombaton két szakasz következik, amit kétszer kell majd teljesíteni, mielőtt a mezőny elindulna a Monaco felé vezető hosszú úton. Itt kerül majd sor két, ismételten teljesítendő tesztre is a hegyi utakon, köztük az ikonikus Col de Turini szakasszal.

„Nagyon várjuk az új idény kezdetét. Azzal, hogy Kris a csapathoz csatlakozott, változott pilótáink összeállítása, illetve a többi csapatban is jelentős változások történtek, ezért nagyon érdekes lesz látni, hogy mi történik majd Monte-Carlóban. Természetesen ez egy nagyon nehéz futam idénynyitóként, de a pilótáink már sok tapasztalattal rendelkeznek itt. Talán ez a legfontosabb, hiszen nekem is csak a versenyzői karrierem vége felé sikerült itt győznöm. Csapatként nagyon pozitív hozzáállással megyünk oda. Ott már sokkal otthonosabban érzi magát az autóban, mint egy évvel korábban, míg Jari-Mattinak nagyon jól sikerült a tavalyi idény vége. Kris egyből jól érezte magát az autóban és a csapatban” – nyilatkozta Tommi Mäkinen csapatfőnök.

„Idén sokkal magabiztosabban készülök a Monte-Carlo Rallyra. Tizenkét hónappal ezelőtt minden új volt számomra, de most ugyanazzal az autóval és ugyanazokkal az emberekkel indulok ebben az idényben, és úgy hiszem, tényleg erős csapat lett belőlünk. Mindazzal a tudással és tapasztalattal, amire a múlt évben szert tettünk, csak egyre jobbak leszünk. Személy szerint én jobban éhezem a sikerre, mint valaha, miután tavaly olyan közel jártam a világbajnoki címhez. Tudjuk, hogy egyszerűen csak okosan kell versenyeznünk, különösen egy olyan futamon, ami annyira kiszámíthatatlan, mint ez lesz. Tavaly remek eredmény volt másodikként végezni itt, és szép lenne, ha sikerülne javítani ezen egy helyet, de tényleg erős ellenfelekkel kell majd megküzdenünk” – mondta Ott Tänak, a 8. rajtszámú autó pilótája.

Martin Järveoja és Ott Tänak

„Navigátorommal, Miikkával immár a 13. teljes idényt kezdjük el a WRC versenysorozatban. Még mindig erős a motivációnk a futamgyőzelmek megszerzésére és akár a pilóták világbajnoki címére is – ezzel a legszebb álmunk válna valóra. A tavalyi idény második fele tényleg jól sikerült számunkra, és ha sikerül fenntartani ezt a lendületet, akkor dobogós helyen kellene végeznünk. Tudjuk, hogy az autó megbízható és gyors, így rajtunk, vagyis a pilótákon múlik, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle. Monte-Carlóban az utóbbi két évben dobogós helyen végeztem a Yaris WRC-vel, és az lenne ideális, ha ez idén is sikerülne. De ennek az a feltétele, hogy tiszta hétvégénk legyen, és minimalizáljuk a hibák számát” – vélte Jari-Matti Latvala, a 10. rajtszámú autó pilótája.

Miikka Anttila és Jari-Matti Latvala

„Nagyon várom már, hogy belefoghassak abba, ami egy új kezdet számomra: új csapattal, új autóval és új másodpilótával. Mindaz, amit a csapat tavaly elért – különösen az idény második felében –, komoly magabiztosságot ad az autóval kapcsolatban, amit majd vezetni fogok. Amikor kipróbáltam, mély benyomást tett rám, hogy mire képes a gép. Ugyanakkor egyelőre még tanulok, így nem szeretnék nagy célokat kijelölni a Monte-Carlo Rallyra. Jelenleg az a legfontosabb számomra, hogy ismét élvezhessem a vezetést, és a Monte határozottan olyan futam, amit mindig is szerettem” – nyilatkozta Kris Meeke, az 5. rajtszámú autó pilótája.

Seb Marshall és Kris Meeke

Mi történt tavaly?

A csapat remekül kezdte a tavalyi idényt Monte-Carlóban, hiszen két autójuk is dobogós helyen végzett. Ott Tänak második helyen mutatkozott be a Toyota Yaris WRC-vel, és már az első helyért is versenyben volt. Jari-Matti Latvala ismét dobogóra állhatott a harmadik helyen. Esapekka Lappi szintén jól versenyzett a harmadik autóval, egészen addig tartva a negyedik helyet, amíg az utolsó szakaszban elkövetett, apró hiba miatt visszaesett a hetedik helyre.

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapatát a „MINDENT A GYŐZELEMÉRT” mottó inspirálja a 2019-es idény versenyein. Céljuk 2019-ben az, hogy mindhárom világbajnoki címért ringbe szálljanak.

SOCIAL MEDIA