A világjárvány okozta rendkívüli helyzetben a közös élmények még értékesebbé váltak, a Libri 2020-as karácsonyi kampányával az olvasóközösségek és az emberi kapcsolatok fontosságára hívja fel a figyelmet.
Idén karácsonykor a Libri hitet tesz a könyvek közösségalkotó ereje mellett, ezért megalkotta Magyarország Könyvtérképét. A könyvkereskedő cég november közepétől arra buzdítja az olvasókat, hogy töltsék fel a Libri Könyvtérképére azokat a könyveket, amelyek a legfontosabb szerepet játszották az életükben: az első gyerekkori mesekönyvüket, az órák közötti szünetek lopott perceiben olvasott kamaszkori kedvenceiket, vagy az egész életüket végigkísérő, újra és újra a kezükbe kerülő mesterműveket.
„Missziónk az olvasás és az irodalom népszerűsítése. A jelenlegi helyzet különösen megnehezíti ezt a küldetést, hiszen olvasó és olvasó is ritkán találkozhat egymással. Ezért készítettük el a Könyvtérképet, aminek segítségével egy olyan közösségi térbe csöppennek az irodalom szerelmesei, ahová nemcsak feltölthetik kedvenc könyveiket, de felfedezhetik azokat az ismeretlen könyvrajongókat is, akikkel hasonló az érdeklődési körük” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója.
A Könyvtérképen a böngészés mellett a többi olvasó virtuális könyvespolcán megjelenő könyvekre is rá lehet keresni, és így megtalálni azokat, akikkel ugyanazokat a könyveket szeretjük. A közösségi élmény mellett naponta új meglepetések is várják a Könyvtérkép látogatóit: böngészés közben elrejtett kincseket is találhatnak. Az olvasók naponta új Libri merchandisingtermékeket találhatnak a térképen: vászontáskákat, úti bögréket, könyvvédő tokokat, kitűzőket, valamint online kedvezménykuponokat is. A Libri a kampány végén 100 db 20 000 Ft értékű könyvcsomagot sorsol ki azok között, akik megosztották kedvenc könyveiket a térképen.
A látogatók böngészhetik a Csillagtérképet is, ahol közéleti személyiségek, írók, színészek, zenészek helyezik el legkedvesebb olvasmányaikat, így pár kattintással megtudhatják, melyikük mit és hol szeret olvasni.
A kampányhoz tartozó – városképeket ábrázoló – hirdetéseken külön figyelmet fordítottak arra, hogy minden nagyobb városnak saját térképe készüljön. Budapest mellett a Libri a vidéki nagyvárosok lakóira gondolva a következő 14 városkép illusztrációját készítette el: Zalaegerszeg, Veszprém, Szombathely, Szolnok, Kaposvár, Nyíregyháza, Eger, Debrecen, Győr, Székesfehérvár, Szeged, Miskolc, Kecskemét és Pécs.
Az is kiderül a kampány végén, hogy melyik könyvet tették fel a legtöbben személyes könyvespolcukra, így arra is fény derül, hogy mi Magyarország legkedvesebb olvasmánya.
AZ ALKOTÓK LISTÁJA:
Marketingigazgató: Sándor Gabriella
Brandmenedzser: Tömör Annamária
Junior marketingmenedzser: Zsoldi Gabriella
Marketingasszisztens: Juhász Fruzsina
Bolthálózati marketing: Illés Nikolett
Szövegíró: Paál János
PR-menedzser: Jávor Zsófia
PR-asszisztens: Mihályi Dávid
Art director: Kozlovsky Katalin
Grafikusok: Artner Gábor, Kopacz Kriszta, Makovnyik Csilla
UX design: Sárosi Tamás
Médiamenedzser: Szabó-Kenderesi Kata
Médiakoordinátor: Herczegh Zoé
Social media: Juhász Fruzsina, Zsoldi Gabriella
Vizuális koncepció: Adamic