Tizedével növelte eladásait a LEGO

Hírek

A csoport meghaladta az általános játékpiaci növekedést és piaci részesedését is növelte.

Kiemelkedő 2013-as eredményekről számolt be a LEGO csoport. A tavalyi évről szóló beszámolójában Jørgen Vig Knudstorpelnök-vezérigazgató 11 százalékos eladás-növekedést jelentett be, amivel meghaladták az általános játékpiaci növekedést, és növelték piaci részesedésüket is. „Ez az eredmény rendkívüli elégedettségre ad okot, hiszen kevesebb mint 10 év alatt így több mint négyszeresére növeltük árbevételünket.”

A LEGO vezetője a sikereket azzal indokolta, hogy 2013-ban olyan termékeket dobtak piacra, amelyek előkelő helyet foglalnak el a gyerekek kívánságlistáján világszerte. Az örökzöld készletek, mint a LEGO® City, LEGO DUPLO®, LEGO Technic és a LEGO Creator mind kétszámjegyű növekedést értek el, ahogy a LEGO Friends is.

A játékbirodalom tavalyi árbevétele ezzel összességében 10 százalékkal, 3103-ról 3403 millió euróra emelkedett, az éves üzleti eredményük pedig 1022-ről 1118 millió euróra. A nettó üzleti eredmény 820 millió euró volt a 2012-es 754 millió euróval szemben.

Az árbevétel-növekedést egy olyan globális játékpiacon sikerült elérniük, amely 2013-ban enyhén csökkenő tendenciát mutatott. Az észak-amerikai piac 2013-ban eladásai csökkentek, míg az európai piacok stagnáltak, azonban nagyon változatos fejleményeket lehet itt megfigyelni. Ázsiában a japán piac továbbra is csökkent, miközben a kínai piac tovább növekedett.

A LEGO Csoport eközben minden piacon forgalomnövekedést ért el. Míg az USA, az Egyesült Királyság, Közép- és Észak-Európa nagy piacai egészséges, egy számjegyű növekedési rátát realizáltak, a legtöbb piacon két számjegyű volt az értékesítés bővülése. Különösen Ázsiában volt erőteljesen tapasztalható a növekedés amellett, hogy a LEGO Csoport számára ez viszonylag kis piacot jelent.

Annak ellenére, hogy a LEGO Csoport várakozásai szerint a következő években a játékpiac alacsony, egy számjegyű növekedést fog mutatni, Jørgen Vig Knudstorp úgy gondolja, hogy a vállalat túlszárnyalhatja a globális piaci növekedést, és növelni tudja piaci részesedését:

„Ambiciózusak maradunk, és arra számítunk, hogy tovább növeljük piaci részesedésünket. Ennek eléréséhez kiterjesztjük globális jelenlétünket, valamint továbbra is a termékkínálatunk fejlesztésére és innovációjára fogunk összpontosítani annak érdekében, hogy világszerte vonzó termékeket állítsunk elő a gyermekek számára.” – mondta a vezérigazgató.

SOCIAL MEDIA