Idén is folytatódnak a CSR projektek, és a 2022-es év is rendkívül mozgalmas volt ezen a téren.
Meghatározó mérföldkő volt a Magyar Vöröskereszttel való egyéves együttműködés. A szervezet és a PENNY a tavalyi év elején azért fogott össze, hogy az Ukrajnában zajló háború elől menekülő családokat termék- és pénzadományokkal segítse. A karácsonyi ünnepek előtt pedig tartós élelmiszereket, tisztító- és tisztálkodási szereket gyűjtöttek a rászorulók számára, ezzel is szebbé és könnyebbé téve a nehéz körülmények között élők mindennapjait. Az akció során a több mint 150 hazai PENNY üzletben elhelyezett gyűjtőpontokon összesen 31 tonna adományt gyűjtött össze a Vöröskereszt közel 400 munkatársa és mintegy ezer önkéntese.
A vállalat 25 millió forinttal segítette az immár 15 éve támogatott Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítványt. Az összegből egy létfontosságú lézerkészülék, valamint egy speciális, beteg gyermekek szállítását megkönnyítő kisbusz vásárlásával járult hozzá a szervezet munkájához.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját is aktívan támogatta a PENNY. 110 üzletből összesen közel 489 millió forint, míg a logisztikai központokból majdnem 73 millió forint értékű élelmiszeradomány átadásával a vállalat mintegy 563 millió forintnak megfelelő termékadománnyal járult hozzá ahhoz, hogy az egyesület hálózatán keresztül étel kerülhessen a nélkülözők asztalára.
A PENNY Budapesti és vidéki óvodákat, bölcsődéket, valamint iskolákat támogatott különféle élményprogramokkal, termékadományokkal. A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal együttműködve pedig több ízben is szerveztek programokat a rászoruló családok számára. Ezen akciókon keresztül a PENNY több ezer gyermek arcára tudott mosolyt csalni a 2022-es esztendőben.
„A PENNY több mint negyed évszázada elhivatott a társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránt Magyarországon, amelynek elválaszthatatlan része az adományozás és a segítségnyújtás is. Büszkék vagyunk rá, hogy 2022-ben még több rászoruló családot és gyermeket támogathattunk élményt adó programjainkkal, adománygyűjtő akcióinkkal és élelmiszermentő programunkkal, ez utóbbival az élelmiszerpazarlás ellen is jelentősen fellépve. Hálásak vagyunk, hogy ezt több esetben vásárlóink bevonásával tehettük meg. Célunk, hogy idén is folytassuk ezeket a programokat, és minél több rászoruló ember életét könnyítsük meg” – nyilatkozta a témában Florian Jens Naegele, a PENNY magyarországi vezérigazgatója (a nyitóképen).