Tartalomvezérelt hirdetéselhelyezéssel jön a brand safety

Hírek Kiemelt

Új, hasznos eszközzel bővül a hirdetők fegyvertára: április 1-től elérhető a Gemius és a Neticle együttműködésében született szolgáltatás, az automatikus szövegelemzéssel biztonságossá tett hirdetéselhelyezés. Árvízről szóló hír mellé ásványvíz hirdetés, ittas vezetés okozta baleset mellé sörreklám vagy épp bundagyanú mellé sportfogadás. Ezek és a hasonló esetek automatikusan elkerülhetők az új megoldással.

 

A brand safetyt, azaz a márkabiztonságot helyezte középpontba a hirdetések elhelyezésének szakértője, a Gemius Hungary Kft., amikor a Neticle Zrt.-vel összefogva új szolgáltatást fejlesztett ki. A Neticle emberi pontosságú, automatikus szöveg- és médiaelemző eszközei segítségével ki tudja számolni bármilyen tartalomra vonatkozóan, hogy mellette a szóban forgó brand számára kockázatos-e hirdetést elhelyezni, és ha igen, mennyire.

A másodperc törtrésze alatt automatikusan lezajló – így a hirdetési ökoszisztémába könnyedén beilleszthető – folyamatban minden tartalom pontszámot kap: az adott helyre hirdetést elhelyezni csak egy bizonyos pontszám alatt lesz javasolt, azaz brand safe. Ezt teszi lehetővé a Gemius hirdetési keretrendszere.

A pontszám kalkulálásakor a Neticle rovatok szerinti médiakategorizálást és általános sentiment elemzést is készít, valamint külön figyelmet kap az erőszakos, a gyűlöletkeltő és a felnőtt tartalom szűrése. A rendszer sok ezer, magyar nyelvű médiatartalom alapján létrehozott, rengeteg kifejezésből álló könyvtárral dolgozik, ami folyamatosan tanul, frissül. A hirdetés elhelyezése így maximálisan megfelel majd a márkapolitikának és -stratégiának.

A folyamat végén a márkafelelősök, márkamenedzserek kezében van a döntés, hogy a hirdetéseiket hogyan helyezik el. A fejlesztés során azoknak a marketingszakembereknek szerettünk volna új, hatékony eszközt készíteni, akik ezeket a szakértői döntéseket sok ezer, naponta frissülő adattal is szeretnék megtámogatni” – emelte ki Szekeres Péter, a Neticle Zrt. társalapítója és ügyvezetője.

„Így a hirdetők a célcsoport elérés (on target reach), a láthatóság (viewability) és a hirdetési csalások (fraud) mellett egy újabb fontos problémájukat tudják a Gemius támogatásával megoldani a szokásosan magas szintű, rugalmas keretek közt” – tette hozzá Ambruszter Géza, a Gemius Hungary Kft. cégvezetője.

A termék egyik tesztelése: 500 hírportál főoldali lead elemzésében így oszlottak meg a problémás tartalmak

A szolgáltatás Magyarországon április 1-től megrendelhető a Gemius Hungary Kft-től. A későbbiekben elérhetővé válik majd azokban a külföldi országokban is, ahol a Gemius már most is jelen van.

SOCIAL MEDIA