Szoros versenyben zárta az évet az RTL Magyarország

Hírek Kiemelt

Az RTL Magyarország 2024-ben kiemelkedő sikereket ért el: az év 6 hónapjában az RTL lett a legnézettebb, míg a TV2 csak négyben – írja évértékelő közleményében a médiavállalat. A X-Faktor és Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban celeb évada lettek az RTL legnézettebb műsorai 2024-ben. Egyben az X-Faktor lett a legnézettebb nem sport tematikájú műsor a tavalyi évben. Az RTL kábelportfóliója hat év után először nyerte meg az éves nézettségi versenyt főműsoridőben a TV2 kábelcsatornáival szemben, miközben az RTL digitális portfóliója is rekordot döntött.

 

Szoros volt a verseny 2024-ben

Az RTL főcsatornája éves átlagban 14,0%-os főműsoridős (19:00–22:59) közönségarányt ért el a 18–49-es korosztályban, szemben a TV2 14,2%-ával. Az év 12 hónapjából hatot az RTL nyert meg, míg a TV2 csak négyet. Az RTL Magyarország csatornaportfóliója szintén kiemelkedően teljesített: éves szinten 30,1%-os közönségarányt ért el a 18–49-es korosztályban főműsoridőben, csupán 0,1 százalékponttal elmaradva a TV2 Csoport 30,2%-os eredményétől. Ez az eredmény különösen kiemelkedő, hiszen az RTL csoportszintű nézettsége a 2023-as 28,4%-ról 30,1%-ra nőtt 2024-ben.

Bár a TV2 csatorna közönségaránya 2024-ben is valamelyest magasabb az RTL-nél, az a tendencia továbbra sem tört meg, hogy az RTL napi átlagos elérése (Daily reach%) magasabb a versenytársnál. 2024-ben ez 17,9% volt a TV2-es 17,0%-kal szemben. Vagyis ezek alapján ugyan a TV2-t többet (kevesebben, de hosszabb ideig), de az RTL-t többen nézik.

 

Sikerrel visszatérő műsorok és eredményes újdonságok

Az RTL zászlóshajó formátumai 2024-ben is a nézők kedvencei közé tartoztak. A X-Faktor 2024-ben is tartolt, visszatérése piaci viszonylatban is kiemelkedő sikert hozott, átlagosan 33,3%-os közönségarányt érve el a 18–49-es korosztályban, és különösen a fiatalok (18–29 évesek) körében, ahol 45,9%-os eredményt produkált. Az X-Faktor lett egyben a legnézettebb nem sport tematikájú műsor is 2024-ben: az év 10 legnézettebb műsora közé a futball Európa-bajnokság mérkőzései mellett csak az RTL tehetségkutatója került be a toplistára.
A 2024-ben visszatérő RTL-es műsorok közül a Sztárbox 2024-es évada 22, 4%-os eredményt ért el a kiemelt keresdelemi célcsoportban. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban krimireality celeb évada volt a 2024-es év másik nagy visszatérője: 26,1%-ot hozott 18-49-en, lekörözve ezzel az előző évad 23,3%-os eredményét. A visszatérő napi műsorok közül a Nyerő Páros 19,4%, hétvégi műsorok közül a Cápák között 21,0%, az Álarcos énekes pedig kiemelkedő, 22,5%-os átlagos közönségarányt ért el 2024-es évadával a televíziós szempontból legnehezebb, vasárnap esti idősávban. A Cápák között mind a 16 adása, az Álarcos énekes 8 adásából pedig 7 nyerte a saját idősávját.

Az RTL új formátumai közül a legsikeresebbnek a The Floor és Az ugrás bizonyultak, 18,7%, ill. 16,6%-os eredménnyel (18-49-es célcsoportnál).

A fikciós tartalmak terén is erős évet zárt az RTL: A mi kis falunk szombat esti premierjei 22,2%-os átlag közönségarányt értek el. Az RTL 2024-ben debütált új sorozata, a Renitens 17,5%-ot, míg a Gólkirályság második évada 17,2%-ot hozott. Az éves, filmes toplistán szintén sikeresen szerepelt az RTL: a TOP20-ból 11 film az RTL-hez volt köthető.

 

Továbbra is az RTL Híradó a legnézettebb hírműsor Magyarországon

Az RTL Híradó maradt a legnézettebb hírműsor a 18-49 éves korosztályban, 19,6%-os közönségaránnyal és 580 ezer fős átlagos nézőszámmal (4+), lekörözve ezzel a TV2 Tények című műsorát (17,3%, 18-49, LSHR%) A Fókusz szintén erős évet zárt, átlagosan 14,3%-os közönségaránnyal, amivel az RTL infotainment műsora megnyerte az idősávját éves átlagban.

 

Rekordokat döntött az RTL kábelportfóliója

Az RTL második generációs kábelcsatornái kiemelkedő évet zártak. Főműsoridőben 16,1%-os közönségarányt értek el, megelőzve ezzel a TV2 kábeportfólióját (16,0%). Ez utoljára 2018-ban fordult elő. Ez az eredmény 2 százalékpontos növekedést jelentett 2023-hoz képest (14,1%-ról 16,1%-ra), ami szintén a legerősebb éves kábelportfolió-szintű eredmény 2018 óta.

Teljes napot tekintve a második generációs portfólió 15,8%-os közönségarányt ért el, ami 1,3 százalékpontos növekedés az előző évhez képest, és a legerősebb RTL-es kábelportfolió-teljesítmény 2017 óta.

A növekedés három nagyobb második generációs csatorna – Cool, Sorozat+ és RTL Gold – sikerének, valamint a négy új csatorna stabil fejlődésének köszönhető. A Cool közönségaránya 2,6%-ról 3,1%-ra nőtt, míg a Sorozat+ 1,6%-ról 2,2%-ra emelkedett, a két legnagyobb növekedést elérő, nem sport tematikájú csatornává válva a piacon. Az RTL Gold 1,3%-ról 1,7%-ra javította eredményét. A négy új csatorna összesen 0,5%-os közönségarányt ért el 2024-ben.

Az RTL kábelportfolió nyerte az őszi szezont (szeptember-december) is főműsoridőben 15.5 LSHR% eredményével. Ilyen utoljára 2018-ban fordult elő. (TV2 kábel: 15.4%).

 

Digitális térben is rekorderedmények születtek, elrajtolt az UEFA Bajnokok Ligája az RTL+ Premium felületén

A lineáris televíziós versenyre természetesen komoly hatással van a streaminghasználat drasztikus emelkedése. A 18-49 éves korosztály körében a Nielsen által „Other” csoportba sorolt nézettség 2024-ben már a háztartások nagyképernyős tartalomfogyasztásának 28,2%-át tette ki, 2024 decemberében pedig minden korábbi csúcsot megdöntve a 30,1%-os hagyományos közönségarányt is elérte. Az RTL streamingpiacra való belépése egy fontos stratégiai lépés ebben a gyorsan növő szegmensben is.

Az RTL digitális portfóliója erőteljes növekedést mutatott 2024-ben. Az RTL+ platformon összesen 22 millió órányi longform tartalmat fogyasztottak a felhasználók. Ezen belül az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseinek otthont adó RTL+ Prémium szolgáltatás kiemelkedően teljesített, ahol az eltöltött idő 61%-kal emelkedett, elérve a 13,1 millió órát. Az őszi szezonban összesen 108 mérkőzést közvetített az RTL az RTL+ Premium felületén. A mérkőzések közül legnépszerűbbnek a november 27-i Liverpool – Real Madrid összecsapás bizonyult.

A legnépszerűbb digitális tartalmak között szerepelt a Nyerő Páros, ValóVilág, A mi Kis Falunk, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban és az X-Faktor. A shortform tartalmak esetében a Híradó, Reggeli, Fókusz és az X-Faktor rövidebb videói dominálták az éves rangsort.

 

18-59-re vált az RTL 2025-től

Az RTL -27 év után- 2024-ben mérte utoljára a teljesítményét a 18-49 éves korcsoportban és a 19:00-22:59 közötti főműsoridős idősávban. 2025-től kezdődően az RTL áttér a 18-59- éves korcsoportra és a 18:00-22:59 közötti idősávra. Ennek oka a demográfiai folyamatokon túl a reklámpiacon bekövetkezett változás, mivel a televíziós reklámkampányok többsége mostanában egyre inkább átfordul erre a szélesebb korcsoportra.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, 18-29, 4+, AMR és Lineáris SHR% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány) illetve Klasszikus SHR% (az Other-re vonatkozó résznél), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (19:00-22:59), teljes nap (0200-2559) 2024. Teljes év
A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, az év utolsó két napján még nem végleges eredményekkel, 2025. január 6-án lekért adatok alapján. Gemius Prism,4+ rtl+, web+app, total videoview, RTL.hu, videoview (2025. 01. 06-án lekért adatok alapján)

SOCIAL MEDIA