Alaposan átszabta a VIASAT3 a Troll a konyhában most véget ért 3. évadát. Kis-Bocz Évát, az Antenna Entertainement régiós csatornaigazgatóját az új évaddal kapcsolatos tapasztalatairól kérdeztük.
Április 24-én zárult a Troll a konyhában 3. évada. Beváltotta az új évad az előzetes reményeidet?
Igen, maximálisan elégedettek vagyunk vele. A számok is megmutatják az új évad sikerét, hiszen csatorna, slot és cél elváráson felül teljesített, de a sajtómegjelenések és a social media tartalmak, kommentek is azt támasztják alá, hogy a nézők nagyon szerették. Azt gondolom, hogy jót tett a műsornak egy hosszabb pihenő és a koncepcionális változtatás, kiváló heti vendéglistákat sikerült összeraknunk, amit a nézők is nagyon értékeltek, és persze új szereplőként csatlakozott hozzánk Sárközi Ákos is, aki az egyik legkedveltebb gasztro-szakember a piacon.
Pedig győztes csapaton ne változtass, tartja a szólás. Sárközi Ákos személyében mégis új séfet avattatok. Ő azt mondta a műsor indulásakor a Márkamonitornak, hogy nagyon hamar összehangolódott Rákóczi Ferivel és az egész stábbal. Kölcsönös az elégedettség?
Teljes mértékben! Öröm volt Ákossal együtt dolgozni, hiszen amellett, hogy elképesztő szaktekintély a területén, egy laza, vicces és igazán szerethető ember, aki pillanatok alatt otthonosan mozgott a forgatáson és könnyed humorral kezelte a megtrollkodott ételeket, pedig néha ehhez elég nagy bátorság kellett. Ferivel azonnal megtalálták a közös hangot, oda-vissza ment a „vérszívás”, jó volt őket nézni-hallgatni, és ez a műsoron is látszik.
Az új évadban csak a játékosok nyomoznak, a nézők már az elejétől tudják, ki a troll. Bevált ez a fordított koncepció?
Úgy tűnik, hogy igen. A nézettségi görbét nézve látszik hogy, nem kapcsoltak el a nézők, ami azt mutatja, hogy élvezik a közös nyomozást. Valaki azért drukkol, hogy leleplezés nélkül tudjon csintalankodni a szabotőr – Feri például mindig a trollnak szurkol –, mások pedig azon izgulnak, hogy a csapat vegye már észre az ügyködéseket.
Hozzájárultak a játékosok a magyar konyhaművészet további fejlődéséhez?
Haha, a magyaros dubaji csoki elkészítésével biztosan – amibe például kolbász került. Viccet félretéve, Sárközy Ákos ételremekei szerintem minden alkalommal inspirációként szolgálnak a játékosoknak és a nézőknek is, akik ennek nyomán alkotnak, kísérleteznek.
A magyar konyhaművészet fejlesztése mellett azonban fontosabb szempont volt az idén az élelmiszerpazarlás elleni fellépés: partnerünk lett az Élelmiszerbank Egyesület, akik amellett, hogy segítettek minket a fenntarthatósági tervezésben, minden héten megkapták a nyertes trollok kasszájával megegyező összeget, illetve a feladatoknál és az előkészítésnél is arra törekedtünk a stábbal, hogy minimalizáljuk a pazarlást.
Született már döntés a következő évadról?
Hamarosan döntünk, és mindent megtudtok majd a Big Picture konferencián 🙂
Fotó: Udvardi Attila