Igazán kreatívan közelített az okosotthon témához egy dániai reklámügynökség. Az általuk készített szpot nem csak azt mutatja be, hogy mi a kapcsolat az okosotthon és a környezetvédelem között, de a szellemidézés váratlan mellékhatásaira is felhívja a figyelmet.
A Dániában sugárzott tévéreklámban néhány tinédzser egy elsötétített szobában szellemeket próbál szóra bírni – akár egy horrorfilm kezdő képsora is lehetne ez, ezúttal azonban egy dán reklámban tűnik fel a jelenet. Ráadásul a túlvilágtól igencsak távolálló dologra akarták felhívni a figyelmet a kreatív alkotók. A Schneider Electric számára készített szpot ugyanis egy okosotthon-megoldás lehetőségeit mutatja be – a hangszóró, a redőny és a világítás mobilapplikáción keresztül történő irányításán keresztül. A rövid videóban az egyes funkciók úgy jelennek meg, mintha a túlvilágról kapnának jelzéseket a szellemidéző tinédzserek. A valóságban viszont a ház egyik tulajdonosa mutatja ismerősének, hogy milyen praktikusak az okosotthon megoldások, és hogyan lehet akár mobilon keresztül vezérelni a különböző funkciókat.
A Schneider Electric novemberben Magyarországon készített online felmérése során minden harmadik válaszadó jelezte, hogy tervezi otthona „felokosítását”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre. Az alacsonyabb rezsiköltség, nagyobb biztonság és a „zöldebb” életvitel segítése egyaránt elvárás egy okosotthon felé a felmérés alapján. Egy okosotthon beruházás azon túl, hogy kényelmesebbé, takarékosabbá és „zöldebbé” teszi hétköznapjainkat, ingatlanunk értékét és forgalomképességét is jelentősen befolyásolhatja. A már említett kutatás során a megkérdezettek majdnem 60 százaléka azt jelezte, hogy vásárlás esetén két hasonló adottságú ingatlan közül az okosotthont választaná.
A Wiser rendszerről itt talál további információkat.