Szabó Balázs: „A lineáris és a streamingfelületek együtt jelentik a jövőt”

Hírek Kiemelt

November 4-én rendezik a televíziós szakma kiemelkedő fontosságú eseményét, a Big Picture 2025 konferenciát. A rendezvény előtt meghatározó televíziós szakemberekkel beszélgettünk. Mai interjúalanyunk Szabó Balázs, az RTL tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

Minden nemzetközi hátterű vállalatnak, így az RTL-nek is sokat ér az anyacég know-how-ja, évtizedek alatt felhalmozott tudása, piacismerete. A BL-jogok megvásárlása előtt mennyiben tudtatok támaszkodni az anyacégre?

Az RTL Groupon belül sokat egyeztetünk a tartalmi területek vezetőivel, de minden országban másak a trendek, még akkor is, ha vannak hasonlóságok. Az UEFA Bajnokok Ligája-jogok megvásárlása az RTL Magyarország üzleti és tartalmi döntése volt. Elemeztük a trendeket, láttuk, hogy külföldön egyre inkább ebbe az irányba mennek a folyamatok, és az RTL Groupon belül is vannak már rá példák, hogy az élő sportközvetítések átkerülnek a streamingre.

 

Logikus döntésnek látszik, hogy a Bajnokok Ligájával erősítsétek az RTL streamingszolgáltatását, de komoly kockázata is van. Konkrét számokat bizonyára nem mondasz (bár szívesen meghallgatnánk), de nagyságrendileg hány új prémium előfizetőt kell megnyerni, hogy az invesztíció rentábilis legyen?

Számokat valóban nem oszthatunk meg, de annyit mondhatok, hogy az indulás úgy sikerült, ahogy azt vártuk. A feliratkozók száma visszaigazolja az előzetes kutatásainkat és a tartalom értékét.

 

A magyarországi előfizetési díjak (a kábeltévések is, nem csak a streaming) nemzetközi összehasonlításban meglehetősen alacsonyak. A BL-közvetítések elindulásával emeltétek az RTL+ Premium előfizetési díját. A jelenlegi ár elegendő a BL-jogok monetizálásához, vagy egyelőre csak tesztelitek, hányan hajlandóak kinyitni a pénztárcájukat?

A fogyasztóink szeptember 15-ig kedvezményesen vásárolhatták meg egész évre a „belépőjegyüket” 192 BL-mérkőzésre. Ez az ajánlat és promóció kiemelkedően teljesített, nagyon sok szurkoló vásárolt előfizetést a teljes szezonra, és arról se feledkezzünk meg, hogy a labdarúgó-mérkőzések mellett rengeteg más tartalmat is kínálunk. Így a teljes család számára minőségi kikapcsolódást nyújt egy RTL+-előfizetés. Az áremelésünket a Bajnokok Ligája-közvetítések indulásához igazítottuk, hiszen prémium tartalom érkezett a felületünkre.

A nemzetközi trendek is azt mutatják, hogy a streamingtermékek értéke egyre nő. Egyre drágábban tudnak előfizetni rájuk a nézők. A Netflix és a YouTube is nemrég emelt árat, az Amazon megduplázta a havi előfizetési díjait, általánosságban elmondható, hogy szinte minden felület árazása magasabb, mint az RTL+ Premiumé.

 

A BL igazi koronaékszer, de önmagában nem elegendő a szolgáltatás sikeréhez. Készültök már a következő nagy dobásra? Lehet tudni, mi lesz az?

A Bajnokok Ligája valóban koronaékszer, amiről még nagyon sokat fogunk beszélni a jövőben is, hiszen a szezon még csak most indult. Az RTL+ élő közvetítései azonban nemcsak a Bajnokok Ligáját érintik, hanem az összes élő tartalmunkat is, amiket idén már az RTL+ nézői is a felületen követhetnek. A sporttartalmak mellett (nálunk van mindhárom kiemelt UEFA-sorozat) szeptembertől élőben nézhető a felületen a Sztárbox és az X-Faktor is, ahogy korábban 0–24 órás stream is látható volt a ValóVilág-villából.

Ezek az élő tartalmak már egy más stratégia részét képezik az RTL+-felületen, de természetesen sok új tartalommal is készülünk, folyamatosan fejlesztünk. A novemberi Big Picture konferencián a 2025-ös RTL+-tartalmak egy részét is bemutatjuk, de annyit elárulhatok most, hogy lesz új fikciós sorozatunk a felületen.

 

A Hegylakó című film – és a The Floor vetélkedőtök – elhíresült mondása szerint: „Csak egy maradhat.” A magyar streamingpiacon szerinted hány szereplőnek van esélye a hosszú távú sikerre?

Az RTL Magyarország felismerte annak tényét, hogy a siker érdekében több fronton kell jelen lenni, és a lineáris és a streamingfelületek együtt jelentik a jövőt. És azt is látjuk, hogy fel kell készülnünk még több streamingplatform megjelenésére hazánkban is. Globálisan tendencia, hogy a fogyasztók direktben fizetnek a tartalmakért, itthon még csak most indul igazán ez a folyamat, de más médiatermékeknél már régóta bevett szokás. Egyre élesebb a verseny a szolgáltatók között a fogyasztóktól származó direkt bevételekért, a tartalmi költések ugyanis egyre több platformon oszlanak meg, és a fogyasztók egyre dinamikusabban váltanak a platformok között. Mi abban látjuk a jövőt, hogy a legszínesebb hazai tartalmi kínálattal és az élő sporteseményekkel a legtöbb felületen legyünk elérhetők. A 4iG-val kötött együttműködésünknek is fontos eleme, hogy 2025. január elsejétől az RTL+ streamingszolgáltatása is bekerül a OneTv kínálatába.

 

SOCIAL MEDIA