A Henkel Magyarország már több mint öt éve működik együtt a Csodalámpa Alapítvánnyal, a nagybeteg gyermekek kívánságainak teljesítése érdekében. Idén a vállalat „Make an Impact on Tomorrow” önkéntességi programja egy pályázatával nyert 10 000 euró támogatást az alapítvány.
A Henkel nemzetközi „Make an Impact on Tomorrow” – önkéntes dolgozói kezdeményezésében év végén 10 000 euró támogatás érkezett az alapítványhoz. A Henkel még 1998-ban elindított nemzetközi munkavállalói önkéntességi programja keretében a vállalat munkatársainak önkéntes jótékonysági tevékenységét anyagi hozzájárulással, termékadománnyal, fizetett szabadsággal vagy technikai hátérrel segíti. A célcsoport a gyermekek, fiatalok, önsegítő csoportok és az idősebb korosztály. A Henkel munkatársai negyedévente nyújthatnak be az általuk támogatott szervezetek számára pályázatot öt nagyobb témakörben. A pályázatokat a Henkel központi CSR csapata bírálja el. Idén ősszel dr. Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, a Csodalámpa Alapítvány nagyköveteként nyújtott be sikeres pályázatot.
„Nagyon megérintenek a gyermeki sorsok, különösen a beteg gyermekek. Fontosnak és nélkülözhetetlennek tartom a Csodalámpa Alapítvány áldozatos tevékenységét, éppen ezért örömmel fogadtam el a nagyköveti szerepet, melyre 2017-ben kértek fel. Azóta is szívesen és elhivatottan segítem munkájukat. Boldog vagyok, hogy sikeres pályázatom által még több gyermek álma teljesülhet” – mondta Dr. Fábián Ágnes.
A Henkel Magyarország Laundry & Home Care üzletága is kapcsolatban van az alapítvánnyal. 2020-ban „Budapesttől Tokióig” címmel hoztak létre egy virtuális sportos kezdeményezést, ahol a „My Virtual Mission” platformon a résztvevő kollégák saját egyéni sporttevékenységüket vezethették, és a teljesítményüket kilométerekre váltva nemcsak, hogy szimbolikusan teljesítették a japán fővárosig vezető 9060 km-es légvonalbeli távot, hanem 4,9 millió forinttal a csapat által kiválasztott Csodalámpa Alapítványt is támogatták. Tavaly a futball EB-t tűzte ki virtuálisan a csapat. A My Virtual Mission platformon ezúttal az volt a feladat, hogy a Henkel budapesti irodájából indulva, mind a 11 stadiont érintve érkezzenek meg a résztvevők 11 921 km megtétele után a Puskás Arénába. A Laundry & Home Care üzletág közel negyven fős csapata sikeresen teljesítve a távot, résztvevőnként 100 000 forinttal támogatta a Csodalámpa Alapítványt. A csapat és egyéni teljesítményeket összegezve végül 4,5 millió forint támogatást gyűjtöttek össze.
Az elmúlt évek adományainak és az idei év végi támogatásnak köszönhetően a Henkel eddig több, mint 15 millió forintot meghaladó összeggel járult hozzá az alapítvány munkájához. A nagybeteg gyerekek többnyire tárgyi kívánságot kérnek, telefont, laptopot vagy épp otthoni játszóteret, ha nem mehetnek közösségbe, de van, aki focimeccsre vagy Disneylandbe szeretne eljutni, esetleg hírességgel találkozni.
„2020-ban, 2021-ben és idén a Henkel segítségével több, mint 30 életveszélyesen beteg gyermek kívánságát tudtuk teljesíteni, emellett 210, kórházban fekvő gyermek rehabilitációjához járultak hozzá a GyógyBűvészet programhoz szükséges kellékekkel. Nagyköveteink általában mindent megtesznek azért, hogy kapcsolataikkal, saját céges programjaikkal, adományozásaikkal segítsék az alapítvány népszerűsítését, hiszen csak a folyamatos támogatásokból tudjuk a beteg gyerekek kívánságait teljesíteni. Fábián Ágnes évek óta elkötelezett támogatónkként minden tőle telhetőt megtesz, hogy az említett gyerekeknek segíteni tudjunk. Évente nagyjából 240-260 gyermek álmát tudjuk valóra váltani, de tavaly abszolút rekordként 305 gyermek kívánsága teljesült, és idén is megközelítjük a 300-at. Persze egyik szemünk sír, mert sok a beteg gyermek, a másik szemünk viszont boldog attól, hogy ennyi gyermek örül és boldog, hogy valami olyat kaphatott, amit álmodni sem mert” – tette hozzá Szilvágyi Erzsébet, a Csodalámpa Alapítvány kommunikációs és marketing vezetője.
Fotó: Dr. Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Szilvágyi Erzsébet, a Csodalámpa Alapítvány kommunikációs és marketing vezetője és Patzauer Éva, a Csodalámpa Alapítvány ügyvezetője a támogatás ünnepélyes átadásánál