RTL Klub: tavaly 266 nyert este főműsoridőben, idén változó adatközlés

Hírek Kiemelt

Az RTL Magyarország a 2021-ben is számos sikert tudhat magáénak: az RTL Klubon futó műsorok 266 estén biztosították az elsőbbséget a kiemelt célcsoportban, főműsoridőben csoport szinten is az élen szerepelt az RTL Magyarország nyolc csatornája és a digitális térben is többmilliós indításokat produkáltak tartalmai – adta hírül a médiacég közleménye. 

 

2021-ben is, főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében 13,9 százalékos közönségarányával az RTL Klub volt a legnézettebb televíziócsatorna a hazai tévés piacon. Az év során a csatorna a megnyert esték számának tekintetében is maga mögé utasította a hazai tévés mezőnyt 266 nyert estével. A kiemelt célcsoportban az év legnézettebb műsorainak 10-es listáján öt pozíciót az X-Faktor műsora foglal el, a filmes Top 10-es nézettségi listán pedig 6 szerepel az RTL Klub műsorai közül.

 

Csoport szinten is nyerő az RTL Magyarország

Csatornacsoport szinten, a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben az RTL Magyarország nyolc csatornája 25,1 százalékos közönségaránnyal piacvezető volt a fő versenytárs 14 adóból álló hazai portfóliójával (TV2 Csoport 23,5 SHR%) szemben. A Film+ 2021-ben is a 3. legnézettebb tévé- és a legnézettebb magyar nyelvű kábelcsatorna főműsoridőben a 18-49-es korcsoportban. Az RTLII olyan saját gyártású népszerű műsoroknak ad otthont, mint az Éjjel-Nappal Budapest, a ValóVilág vagy a Showder Klub, ami tavaly kiegészült a NőComment! heti showműsorával, valamint a NőComment! – Szilveszter több órás óév búcsúztató showjával, amely szép eredménnyel szerepelt: 4,9 %-os közönségarányt ért el a teljes lakosságban, közel 200 ezer nézőt a képernyők elé ültetve. Az RTL+ csatornára visszatért a foci. Az UEFA és az UEFA Konferencia Liga fordulóinak egyes mérkőzéseit pedig digitális térben, az RTL Most+ felületen is megtekinthetik a sport rajongói.

Élen a tájékoztatásban

2021-ben továbbra is Magyarország piacvezető televíziós hírműsora az RTL Híradó, amely 16,2%-os közönségarányt ért el 18-49-ben, míg a teljes lakosságban átlagosan 682.000 nézőt ültetett a képernyők elé minden este. A Fókusz riportjaira idén is kíváncsiak voltak a nézők. Az infotainment műsor átlag közönségaránya 14,2 % volt 18-49-ben, míg a teljes lakosság körében átlagosan közel 500 ezren látták. Az év során kiemelkedő nézettséget produkált a miniszterelnök-jelöltek mindkét vitája. Az első 16,4%-os közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében és az online térben is nagy érdeklődést váltott ki: a program videóindításainak száma csaknem 42 ezer volt az RTL Moston. A második, a két ellenzéki miniszterelnök-jelölt vitája, a fő kereskedelmi célcsoportban 17,2%-os közönségaránnyal futott. A választási vitaműsor online nézettsége is kiemelkedő volt. A videóindítások száma az RTL Most-on közel 36 ezer volt. A videós hírportállá alakult www.rtl.hu december 15-i indulásával pedig tovább erősödik az RTL Magyarország hírszolgáltatásban betöltött szerepe.

 

Digitális térben is ütős eredmények

2021-ben tovább erősödtek az RTL Magyarország digitális eredményei. A www.rtl.hu  megújulása újabb lendületet adott a felületnek. Az itt megtalálható shortform videókat összesen közel 77 milliószor  indították el az rtl24 applikációt is beleértve. A hír- és infotainment műsorok shortfom videói kiemelkedő eredményt értek el az RTL.hu felületén, több, mint 17 millió videóindítással szerepeltek.

Az RTL Most továbbra is az egyik legkedveltebb streaming platform hazánkban. Az RTL Most 2021-ben 53 millió videóindítást generált, tartalmaival összesen 24 millió órát, naponta pedig átlagban 62 percet töltött egy felhasználó. A platformra az összesen regisztráltak közül tavaly 1,36 millióan léptek be és indítottak legalább egy tartalmat. A felületre érkezők több mint fele a sorozatokat kereste a felületen, valamint nagy az érdeklődés a reality, a hírek, a showműsorok, talkshowk és egyéb jellegű tartalmak iránt is. A 10 legnézettebb tartalom az RTL Magyarország saját gyártású műsoraiból került ki.  Ezek együtt több, mint 44 millió videóindítást értek el. Közülük kiemelkedik a ValóVilág több mint 7 millió és a Keresztanyu több mint 6 millió megtekintéssel.

A prémium tartalmakat kínáló RTL Most+ platformon átlagosan közel napi másfél órát töltöttek felhasználók.  A közönségkedvenc tartalmak között   X-Faktor, Keresztanyu, a Nyerő Páros, valamint A Tanár 4. szerepelnek a felületen.

Egyes tartalmak pedig elsőként az RTL Most+-on érhetők el: ilyen a december közepe óta látható, Erzsébet magyar királynéról, azaz Sisiről szóló, új történelmi sorozat, amelynek epizódjai a tíz legkeresettebb tartalom között szerepeltek már decemberben.

Tarolt a Keresztanyu és A mi kis falunk

A napi sorozatok esetében a Keresztanyu első két évada belopta magát a nézők szívébe. A széria első évadának 83 epizódja a fő célcsoportban 16,9%-os átlagos közönségarányt ért el, a teljes lakosságból pedig átlagosan 773 ezren követték minden hétköznap este Makosszállás lakóinak történetét. A Keresztanyu 2. évadának 68 epizódja átlagosan 16,1%-os közönségarányt ért el főműsoridőben a 18-49 évesek körében és 59 este bizonyult győztesnek saját sávjában. A második évad naponta közel átlagosan 700 ezer embert ültetett a képernyő elé. Januártól pedig a nézők a Keresztanyu 3. évadát láthatják az RTL Klubon, alkotóitól pedig még idén érkezik a Hotel Margaret, amely egy gyilkossági nyomozás történetét meséli majd el a Balaton partján sok intrikával, humorral és szerelemmel.

A heti sorozatok esetében A mi kis falunk legyőzhetetlen maradt, epizódjai éves átlagban 23,2%-os közönségarányt értek el a 18-49-es korcsoportban és átlagosan 900 ezer nézőt ültettek a képernyő elé a teljes lakosság köréből. A Tanár és az Apatigris szériák rajongói sem maradnak kedvenceik nélkül 2022-ben. Az RTL Most+ után január 8-tól az RTL Klubon látható A Tanár 4. évada. Készül az Apatigris következő szériája és látható lesz a Mellékhatás második évada. Jövőre további heti sorozatpremierek várják az érdeklődőket. Érkeznek A séf, meg a többiek, a Nagy Fehér Főnök és a Zámbó Jimmy életéről szóló A Király című sorozatok.

A tizedik X-Faktor valóban nagy volt

Tarolt az X-Faktor jubileumi, tizedik szériája. A tehetségkutató 11 héten keresztül vezette a heti toplistát a 18-49-es korosztályban, az éves toplista (18-49) első 10 helyéből pedig ötöt a show epizódjai foglaltak el.  A showműsor, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban átlag 28,3 SHR%-kal futott, a legnézettebb adása az október 16-i volt, ahol 35,9%-ot ért el ugyanebben a szegmensben, míg a teljes népességben több mint 1 millió 150 ezer ember nézte ezt a részt. További siker, hogy a 10. évad is meg tudta őrizni rendkívül fiatalos nézői összetételét, a 15-29 éves korosztályban az X-Faktor 37,2 %-os átlagos közönségarányt ért el.

Digitális térben is sikert könyvelhet el az X-Faktor. A nézők kedvenceikkel 1,2 millió órát töltöttek az RTL Most felületén. Az RTL.hu-n futó rövid videók eddig több, mint 7 millió videóindítást produkáltak, míg a teljes adások 1,7 millió felett járnak.

A világ egyik legőrültebb showműsorának, az Álarcos énekesnek a harmadik hazai évada átlagosan 16,8%-os közönségaránnyal futott a fő célcsoportban, míg a teljes lakosságból átlagosan 725 ezer néző várta, hogy kit rejtenek a maszkok.

A Nyerő Páros 5.  évada a korábbi évadok nézettségét is felülmúlta. Kimagasló, 23% -os SHR-rel futott a 18-49-es korcsoportban és 732 ezres átlagos (4+) nézőszámmal. A műsor népszerűségét jól példázza, hogy a 19 epizód mindegyike jelentős különbséggel nyerte saját sávját a fő célcsoportban. A sztárpárshow shortform videói az RTL.hu oldalon is sikeresek 3 millió videóindítással, míg az RTL Most felületen pedig több, mint 3 milliószor indították az epizódokat.

A Konyhafőnök idén is bizonyította, hogy 8 évad után is lefőzhetetlen. A teljes évad a 18-49-es korcsoportban 17,1 SHR%-kal futott, amely még a két évvel ezelőtti tavaszi szezonnál is jobb eredmény ezen célcsoporton. A főzőverseny shortform videói az RTL.hu-n is remekeltek, 1,7 millió videóindítással, míg az RTL Most-on több, mint 1,6 millió felett járnak.   A Konyhafőnök VIP hatodik évada a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (18-49), átlagosan 16 SHR%-ot hozott, ez a teljes népességben átlagosan majd 600 ezer főt jelentett. A széria 29 epizódjából 23 este bizonyult jobbnak a konkurencia műsoránál. A gasztro reality a digitális térben is sikeresen szerepelt. Az RTL.hu-n a konyhapultban mindenre kész hírességek ételkészítésének shortform videói eddig 1 millió e videoview-t generáltak, míg az RTL Most-on eddig 1,3 millió alkalommal indították el az epizódokat. A Konyhafőnök család legújabb tagja A Mestercukrász – Az édesszájú Konyhafőnök is megédesítette a nézők estéit 2021-ben:  átlag 13,6 SHR%-ot hozott a 18-49-es korosztályban. A gasztrorealityk újabb szériáira 2022-ben is számíthatnak a nézők.

2021-ben visszatért a Survivor. A 35 epizódos évad 15,3%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében. A Házasodna a gazda is remek eredményeket hozott: a 15 rész átlagosan 17%-os közönségarányt ért el a 18-49-es korosztályban. A gazdákra a digitális térben is kíváncsiak voltak: a shortfom videókat az RTL.hu-n több, mint 5 milliószor indították el.

Életünk története talkshow hat adása átlagosan 13,0%-kal (18-49) és 314 ezer fővel (4+) zárta a harmadik évadát. A Cápák között harmadik szezonja is szép eredménnyel szerepelt. Az üzleti showműsor 10 epizódja átlagosan 11,9%-os SHR-rel futott a fő célcsoportban. A negyedik évad első adása új időpontban, január 2-án indult és a műsor eddigi legmagasabb nézettségét hozta 586 ezer nézővel a teljes népességen belül.

Változik a közönségarány mutató alkalmazása az RTL Magyarországnál

Az RTL Magyarország 2022-től kezdődően a nézettségi adatainak publikálásakor, illetve a belső elemzései készítésénél a közönségarány mutató esetében át fog állni az „Egyéb nagyképernyő használat” (Other) nélküli SHR% alkalmazására. Ezzel a médiavállalat csak követi a nagy európai és amerikai piacok trendjeit, ahol már évek óta így közlik a tévécsatornák nézettségi eredményeit.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – miközben az „Other” mérése továbbra is része marad a Nielsen televíziós mérésének, ennek változása továbbra is elemezhető marad – a nézők által ilyen típusú képernyőhasználatra (a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornákra, videójátékra, vagy bármi másra) fordított idő ki fog kerülni az általunk használt közönségarány mutatóból. Ennek következtében a közönségarányokat (SHR%) immár tisztán a magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák piacán fogják értelmezni, az elmozdulások ebben a versenyben jelentenek majd változásokat, piacnövekedéseket, illetve csökkenéseket. Ez a változtatás az összevethetőség érdekében minden hazai tévécsatorna adatait egyszerre érinti, vagyis senkinek nem jelent majd előnyt vagy hátrányt a nézettségi versenyben.

A verseny itt továbbra is igen erős: jelenleg 117 magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna van Magyarországon, amelyről a Nielsen referenciajellel rendelkezik, és amely így része a magyar televíziós piacnak. A definíció, amelyet ezentúl használni fognak: „Lineáris SHR% = a vizsgált műsor vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből (beleértve ezen csatornák időeltolásos (TSV) nézését is)”

Az Other részaránya a 2021-es évben 20% fölé nőtt, ennek kihagyása a SHR% számításból pedig látványosan, kb. 25%-kal fogja majd megemelni minden csatorna műsorainak januárban publikált share eredményeit. A változtatás oka, hogy egyértelműbb képet kapjunk a lineáris tévék nézettségi versenyéről abban a korban, amikor a tévé már nem csak tévénézésre használható: az Other már nagyon sok mindent jelenthet a külföldi csatorna nézéstől a különböző játékkonzolok  használatán át egészen a mobiltelefon képernyőjének tükrözéséig. Ez a változtatás viszont biztosítja, hogy lekövessük ezeket a technológiai változásokat a televíziós piac meghatározásakor, emellett stabilitást és átláthatóságot teremtsünk az adatszolgáltatásban, amely így összevethető marad és pontosabban határozza meg a tévés piac versenyének állását.

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés, live+kumulált tsv 2021.01.01-2021.12.31., 2022.01.02.; Főműsoriő (19:00-22:59), 18-49 illetve 4+ célcsoportok, Vendég nézőkkel együtt DKT-e.gemius total vv és idő (rtl.hu esetében rtl24 alkalmazást beleszámítva) és Gemius Prism 4+ műsornézettségek, aktív userek és ATS, rtl.hu, rtl24, rtlmost, rtlmost+ web+app, 2021, (az rtlmost android alkamazás mérése február és szeptember között hiányos volt). 2021.01.03-án lekért adatok alapján.

 

SOCIAL MEDIA