Bár legtöbben „csupán” a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként tekintenek a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert és a jövő elektromos autózását forradalmasító szilárdtest-akkumulátorok, valamint a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogénüzemanyag-cellás autók fejlesztésében is élen járó Toyotára, a rendre a legtöbb autóipari szabadalmat bejegyző vállalat a jármű-automatizálás, a robotika és a mesterséges intelligencia területén is vezető fejlesztőnek számít. Ez utóbbi területen jelent áttörést a Toyota és az NTT DOCOMO bejelentése, miszerint sikeres volt a Toyota által kifejlesztett T–HR31 humanoid robot próbaüzemben történő távvezérlése az ötödik generációs mobil-telekommunikáció (5G) alkalmazásával. A tesztkörnyezet a vezérlés pontjától mintegy 10 kilométerre volt, és két pont között 5G telekommunikáció működött.
A Lexus környezetbarát luxusautó és életmódmárkát is jegyző Toyota azzal a céllal fejlesztette ki a T–HR3 robotot, hogy az emberi tevékenységet különféle körülmények között – például otthon vagy az egészségügyi intézményekben – támogató partner robotot hozzon létre. A forgatónyomatékot (erőt) adagoló szervomodulok és a robot egész testét távvezérlő manőverező rendszer alkalmazásával a kezelő érzékeli a T–HR3-ast érő külső erőhatásokat, és azoknak megfelelően tudja mozgatni a robotot. A finom és egyenletes mozgás érdekében kulcsfontosságú volt minimalizálni azt a fáziskésést, ami a T–HR3 és a manőverező rendszer között futó vezérlő jelek átvitele során mérhető.
Ez idáig a T–HR3-kísérletek során viszonylag csekély fáziskését okozó, vezetékes vezérlést használtak. Ezúttal a gyakorlati alkalmazást szem előtt tartva, a T–HR3 távvezérlését a DOCOMO által kifejlesztett, kis átviteli idejű 5G kommunikációs technológia alkalmazásával végezték. A DOCOMO és a Toyota azt tervezi, hogy a technológiát a DOCOMO Nyílt Napok 2018, rendezvényen mutatják be, amit 2018. december 6-tól tartanak a Tokyo Big Sight területén. A DOCOMO és a Toyota a tervek szerint tovább folytatja a robot különféle felhasználási forgatókönyvek szerinti tesztelését, valamint a kapcsolódó technológiák és szolgáltatások kutatását/fejlesztését azzal a céllal, hogy 2020-ban elindulhassanak az 5G szolgáltatások, majd később a prosperáló mobilitási társadalom is kialakulhasson.
Az NTT DOCOMO
Több mint 77 millió előfizetőjével az NTT DOCOMO a legnagyobb japán mobilszolgáltató, és egyben a 3G, 4G és 5G mobilhálózati technológiák egyik élen járó fejlesztője a világon. Egy 2020 utánig érvényes, középtávú terv alapján a DOCOMO úttörője lesz az 5G hálózat alkalmazásának innovatív szolgáltatások működtetése céljából. A DOCOMO részvényeit a Tokiói Értéktőzsdén jegyzik.
A Toyota
A Toyota egy globális, mobilitásközpontú vállalat, amely 1997-ben mutatta be a Prius Hybrid modellt, majd 2014-ben az első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánt, a Mirait. A Toyota, melynek központja Japánban, Toyota Cityben található, 1937 óta gyárt autókat. A Toyota ma világszerte 370 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Évente 27 országban mintegy 10 millió autó kerül ki a vállalat üzemeiből, köztük nagy sorozatban gyártott modellek, luxusautók, miniautók, valamint teherautók és haszongépjárművek. Ezeket a járműveket több mint 170 országban értékesítik Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkanév alatt.