A több mint 200 kkv részvételével megrendezett eseményen arról esett szó, hogyan lehet megtölteni egy rendezvényt – akár újra és újra.
„Akkor lesz teltházas egy rendezvény, ha a vevők úgy érzik, kihagyhatatlan, mellette pedig szisztematikusan reklámozzuk“ – mondta előadásában Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Ahhoz, hogy egy rendezvény kihagyhatatlan legyen, több dolognak kell teljesülnie. A legfontosabb, hogy a rendezvény legyen jól pozícionált, fókuszáljon egy szakterületre vagy a célpiac egy részére. Így hatékonyabban tudunk kommunikálni és a vevő úgy érzi, hogy a rendezvény neki szól, tudja, miért érdemes elmenni rá. Fontos arra is figyelnünk, hogy ne a saját érdeklődésünknek, hanem a közönségének próbáljunk megfelelni.
A kihagyhatatlan rendezvény további fontos eleme az újdonság. Ha valami új, akkor úgy érezzük, hogy érdekes és fontos. Különösen egy olyan eseménnyel szemben, amelyik ugyanolyan, mint mindig.
![]()
Tovább fokozza egy rendezvény csáberejét a gyors eredmény ígérete. Bármit ígérhetünk, ami fontos a vevőnek, csak legyen igaz. Például ígérhetjük, hogy a rendezvény tökéletes választás kezdőknek. Emellett a kihagyhatatlan rendezvényeknek rendszerint újszerű és meglepő koncepciójuk van. Kitűnő példa erre a szingliknek szóló főzőtanfolyam.
Azonban a kihagyhatatlan rendezvényt sem lehet megtölteni hirdetés nélkül. Hirdessük meg a rendezvényt és hagyjunk elég időt a kampányra. A Marketing Commando például az egyik prémium konferenciáját már egy évvel a rendezvény előtt hirdetni kezdi. Érdemes online és offline eszközöket is használni, mert sokkal jobb eredmények érhetők el. Online eszközök közül kiemelt szerepet kaphat a saját honlap, a Facebook-oldal, a Youtube-csatorna és a hírlevelek, melyek esetében a vevőszerzést követni, mérni is szükséges. A médiakommunikáció, a releváns médiumokra kiterjedő PR-munka szintén elengedhetetlen.
Ahhoz, hogy kitehessük a teltház táblát, egy ellenállhatatlan ajánlatra is szükség van. A rendezvények ajánlata legtöbbször csak ez: vedd meg a jegyet. Vonzóbbá tehetjük az ajánlatot, ha a jegy mellé például valamilyen ajándékot kínálunk, vagy ha a jegy ára levásárolható.
A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketingeszköz. Az elsődleges célja nem az, hogy profitot termeljen, hanem az ügyfélszerzés, vagy akár a meglévő vevők megtartása – mondta Wolf Gábor.
A rendezvény, mint marketingeszköz szinte minden iparágban használható. A konferencia résztvevői között a teljesség igénye nélkül volt kaszkadőr, szálloda, egészségügyi vállalkozás, IT szolgáltató, coach, ügyvéd, nyelviskola, adwords ügynökség, pénzügyi tanácsadó, fogorvosi klinika, média.
Ami pedig a rendezvényekben rejlő érzelmi töltetet illeti, Janata Krisztina szavaival: „A jó rendezvény az, amelyre bejössz félelemmel és hazamész bátorsággal.”
