Októberben közel 5 millió alkalommal fizettek az okoseszközeikkel a K&H-sok, ami másfélszerese az egy évvel korábbinak és új havi rekordot jelent. Az év első tíz hónapjában közel 42 millió okoseszközös vásárlás volt, ami 64 százalékos emelkedésnek felel meg, a fizetések összforgalma pedig 77 százalékkal 297 milliárd forintra nőtt. Az idei év első tíz hónapjában a Google Pay-forgalom átlépte a 100 milliárdos szintet. Az okoseszközös bankolás a jövőben még nagyobb teret nyerhet, ehhez hozzájárul majd Kate is, a pénzintézet virtuális asszisztense.
Rekordszintre nőttek októberben az okoseszközös fizetések a K&H-nál. A hónapban több mint 4,925 milliószor vásároltak így, ez történelmi rekordot jelent – közölte a pénzintézet. A kiugró eredményt jelzi, hogy a múlt év első tíz hónapjában havi átlagban 2,5 milliónál, míg az idén majdnem 4,2 milliónál tartott a havi okoseszközös fizetések száma.
Százmilliárdos Google Pay-eredmény
“Az okoseszközös fizetéseknél mind a tranzakciók száma, mind a forgalom meredek emelkedőn van, utóbbi növekedésben persze szerepet játszik az inflációs hatás, sok termék és szolgáltatás ára ugyanis magasabb lett az idén. A tízhavi adatok is egyértelműen a digitális fizetések térnyerésére utalnak. Az idén január és október vége között összesen közel 42 millió fizetésre került sor, ez 64 százalékos éves emelkedésnek felel meg. A vásárlások összértéke 297 milliárd forintot tett ki, ami 77 százalékos növekedést jelent” – mondta Árva András, a K&H, Az év legjobb digitális bankja, lakossági szegmensért felelős marketing vezetője.
A K&H-nál jelenleg négyféle okoseszközös fizetési megoldás – az Apple Pay, a Google Pay, a Xiaomi Pay és a Garmin Pay – érhető el, valamennyinél jelentős növekedés történt az év első tíz hónapjában mind a tranzakciók számát, mind a forgalmat tekintve. A Google Pay-fizetések száma 69 százalékkal közel 16 millióra emelkedett. Közben a fizetések összértéke átlépte a 100 milliárd forintot, ezért pontosan 101,4 milliárd forintra nőtt. Az Apple Pay esetében a vásárlások száma 62 százalékkal 25,8 millióra nőtt, a vásárlások értéke 74 százalékkal 193 milliárd forintra nőtt. Előbbiekhez képest a Garmin Pay és a Xiaomi Pay esetében visszafogottabbak a számok, de az emelkedés jelentős. Előbbinél a fizetések száma 56 százalékkal, utóbbinál 144 százalékkal emelkedtek.
Photo by Matthew Kwong on Unsplash