Recessziós hatás: többen vesznek újracsomagolt termékeket

Hírek Kiemelt

Az új termékeknél kedvezőbb árú, de azonos jótállási és visszaküldési feltételekkel kínált áruknak minden évben jellemzően decemberben, januárban és februárban van szezonja, forgalmuk azonban a tavalyi rezsicsökkentés változásával kapcsolatos kormánybejelentések nyomán is megugrott.

 

A nehéz gazdasági helyzet közepette közel 25 százalékkal több újracsomagolt terméket értékesített az eMAG Magyaroszág az elmúlt 12 hónapban, mint az ezt megelőző egy év során. Mivel az újracsomagolt termékekből jellemzően decemberben, januárban és februárban rendelik a legtöbbet az eMAG-on, a vállalat összegyűjtötte az ezekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

 

Hogyan “születik” egy újracsomagolt termék?

Az eMAG tapasztalatai szerint a legtöbb termék azért kerül fel a webáruház újracsomagolt szekciójába, mert az azt eredetileg megrendelő ügyfél eláll a vásárlástól, és visszaküldi – például azért, mert a megrendelt tévéről felbontása után kiderül, hogy az nem fér el a polcon. Előfordulhat azonban, hogy a csomagoláson szállítás, raktározás alatt keletkezett sérülés nyomán kerül az áru az újracsomagoltak közé, amely esetben a termék szintén árcsökkentetté válik.

A hazai előírások szerint az internetes vásárlók részére 14 napos elállást kell biztosítaniuk a kereskedőknek a higiéniai és néhány egyéb speciális kategóriát leszámítva. Visszaküldött higiéniai terméket természetesen az eMAG sem ad el újra, ha ilyen áru kerül fel az oldalra újracsomagoltként, az a csomagolásának, a terméknek vagy a termék egy tartozékának sérüléséből adódik.

Akár a csomagolás sérült, akár visszaküldött termékről van szó, az eMAG-nál külön csoport foglalkozik ezen áruk állapotfelmérésével: az újracsomagoltként felkerülő termékek leírásában minden esetben feltüntetnek minden, az árat módosító paramétert (ami lehet a csomagolás sérülése, egy hiányzó kiegészítő, vagy mondjuk egy apró karcolás a terméken) – és ennek megfelelően állapítják meg a kedvezményes árat – írják.

 

Mit veszíthet az ügyfél egy újracsomagolt termékkel?

A válasz röviden: semmit. Az újracsomagolt termékekhez pontosan ugyanaz a jótállás jár, mint a teljesen új, bontatlan példányhoz, ha pedig egy tartozék hiányozna a dobozból, annak tényéről a vásárló a termék adatlapján tájékozódhat – utóbbi esetet azonban az ár is tükrözni fogja.

Mivel az újracsomagolt termékeket ugyanúgy vissza lehet küldeni az eMAG-hoz 30 napon belül, mint a bontatlan példányokat, nem éri kár a vásárlót akkor sem, ha mondjuk egy terméket élőben megvizsgálva utólag mégis hiányérzete támad.

 

Ezekből fogy a legtöbb újracsomagolt termék

Az eMAG-nál a legtöbb újracsomagolt készülék a mobiltelefonokból talált gazdára az elmúlt egy év során, de sokan választottak mosógépet, szárítógépet is a leárazott termékek ezen típusából, illetve gyakori, hogy számítógépes periféria (például egér, hangszóró) vásárlásakor is így spórolnak az eMAG ügyfelei.

A tévék beszerzése során is sokan választják a takarékosság ezen formáját, hiszen a televíziók voltak az ötödik legnagyobb számban megrendelt újracsomagolt termékek. Az eladási számok alapján a top 10 termékkategória közé sorolhatók továbbá az okosórák/fitneszpántok, konyhai felszerelések, hűtőszekrények, fagyasztók, notebookok, illetve a fejhallgatók is.

 

Fotó: Vojtech Bruzek/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA