Idén 12 kategóriában osztották ki az innovatív termékek elismeréseit és először díjaztak vény nélkül kapható gyógyszer kategóriában.
Ma adták át az Év Terméke Díjat; idén először díjaztak vény nélkül kapható gyógyszer kategóriában. A legnépszerűbb Magyarországon is kapható termékeket a fogyasztók döntését elemző GfK Hungária által végzett reprezentatív, 2000 fős kutatás alapján választják ki. Az innovatív termékeket egy szakmai zsűri pontozza, majd a fogyasztók értékelik őket kategóriánként.
A termékminősítési programba a gyártók és forgalmazók jelölhetik termékeiket és szolgáltatásaikat. A díjra azokat a háztartási cikkeket, élelmiszeripari és testápolással kapcsolatos termékeket, vény nélküli gyógyszereket, valamint szolgáltatásokat lehetett nevezni, melyek az újszerűséget és az innovatív megoldásokat képviselik – legyen szó akár csomagolásról, hatóanyagról, kiszerelésről.
A GfK Hungária Piackutató külön felmérésben vizsgálta a korábban díjazott termékek forgalmának alakulását. A felmérés egyértelműen kimutatta, hogy azok a nyertesek, akik tudatosan gondozták a márkájukat, egyértelmű forgalomnövekedést értek el a logó használatának segítségével.
A GfK Hungária Piackutató Háztartáspanel felmérés 2012. április és 2013. márciusi időszakot hasonlított össze az ezt megelőző időszakkal. A felmérés eredménye szerint az Év Terméke Díj 2012 logóhasználatban két legaktívabb márka értékesítési volumene átlagban 30 százalékkal, míg a vásárlói hatóköre átlagosan 10 százalék feletti mértékben nőtt. A díjazottak különböző kommunikációs elemeket használtak a kampányaikban többek között akciós szórólapot, óriásplakátot, sajtóhirdetéseket, rádióhirdetéseket, közterületi médiát.
Az Év Terméke Díj 2014 nyertesei:
Ízületi/Porcerősítő készítmények kategória: Béres Porcerő+Csont-Izom Komplex
Bőrápoló krém kategória: Bioderma Sébium Global
Hűtött készpuding kategória: Dr. Oetker Paula Puding
Online szolgáltatás B2B kategória: Gamaxmedia Streaming szolgáltatás
Baba-Mama szolgáltatás kategória: „Gyöngyszem” Csomag – Baba TB
Sajt kategória: Hajdúsági Grill sajt
Fájdalomcsillapító kategória: Ketodex fájdalomcsillapító
Lazúr kategória: Lazurán Aqua Vizes vékonylazúr
Ízesített sörök kategória: Pécsi Radler termékcsalád
Köret kategória: Riceland Élelmi Rostban Gazdag Gyors és Konyhakész rizsek
Száraztészta kategória: Soós Premió tészta család
Jegestea kategória: XIXO Ice tea csalá
„Úgy látszik, sok márkatulajdonosnak továbbra is fontos a részvétel a legnevesebb innovációs termékdíjazási rendszerben” – nyilatkozta Fekete Zoltán, az Év Terméke Díj zsűrijének elnöke. Sajnos még mindig nem lábaltunk ki a válságból, tette hozzá, a vásárlóerő stagnálása, a szabályozási és üzleti környezet kedvezőtlen trendjei azonban nem maradhatnak gyártói reakciói nélkül, azokat folyamatos innovációval, termékfejlesztéssel és hatékony, ugyanakkor etikus marketinggel szükséges ellensúlyozni.
– A díjra jelölt termékek és szolgáltatások idén is izgalmas keresztmetszetét adták az FMCG-szektorban és a fogyasztói igényekben látható trendeknek – mondta Szántó Balázs, a Noguchi Porter Novelli ügyvezető partnere. „Közhely, hogy a kiskereskedelemben hatalmas a verseny, és minden szegmensben egyre több márka közül kell kitűnni. Éppen ezért fontos az Év Terméke Díj: a kisebb hazai gyártók és a globális márkák itt egyenlő esélyekkel versengenek a zsűri és a fogyasztók szavazataiért. A díjazottak hatékonyan megkülönböztethetik magukat – ha csak egy évre is, mert jövőre újabb innovációkat várunk tőlük.”