Puding és porcerősítő az év termékei között

Hírek

Idén 12 kategóriában osztották ki az innovatív termékek elismeréseit és először díjaztak vény nélkül kapható gyógyszer kategóriában.

Ma adták át az Év Terméke Díjat; idén először díjaztak vény nélkül kapható gyógyszer kategóriában. A legnépszerűbb Magyarországon is kapható termékeket a fogyasztók döntését elemző GfK Hungária által végzett reprezentatív, 2000 fős kutatás alapján választják ki. Az innovatív termékeket egy szakmai zsűri pontozza, majd a fogyasztók értékelik őket kategóriánként.

A termékminősítési programba a gyártók és forgalmazók jelölhetik termékeiket és szolgáltatásaikat. A díjra azokat a háztartási cikkeket, élelmiszeripari és testápolással kapcsolatos termékeket, vény nélküli gyógyszereket, valamint szolgáltatásokat lehetett nevezni, melyek az újszerűséget és az innovatív megoldásokat képviselik – legyen szó akár csomagolásról, hatóanyagról, kiszerelésről.

A GfK Hungária Piackutató külön felmérésben vizsgálta a korábban díjazott termékek forgalmának alakulását. A felmérés egyértelműen kimutatta, hogy azok a nyertesek, akik tudatosan gondozták a márkájukat, egyértelmű forgalomnövekedést értek el a logó használatának segítségével.

A GfK Hungária Piackutató Háztartáspanel felmérés 2012. április és 2013. márciusi időszakot hasonlított össze az ezt megelőző időszakkal. A felmérés eredménye szerint az Év Terméke Díj 2012 logóhasználatban két legaktívabb márka értékesítési volumene átlagban 30 százalékkal, míg a vásárlói hatóköre átlagosan 10 százalék feletti mértékben nőtt. A díjazottak különböző kommunikációs elemeket használtak a kampányaikban többek között akciós szórólapot, óriásplakátot, sajtóhirdetéseket, rádióhirdetéseket, közterületi médiát.

Az Év Terméke Díj 2014 nyertesei:

Ízületi/Porcerősítő készítmények kategória: Béres Porcerő+Csont-Izom Komplex

Bőrápoló krém kategória: Bioderma Sébium Global

Hűtött készpuding kategória: Dr. Oetker Paula Puding

Online szolgáltatás B2B kategória: Gamaxmedia Streaming szolgáltatás

Baba-Mama szolgáltatás kategória: „Gyöngyszem” Csomag – Baba TB

Sajt kategória: Hajdúsági Grill sajt

Fájdalomcsillapító kategória: Ketodex fájdalomcsillapító

Lazúr kategória: Lazurán Aqua Vizes vékonylazúr

Ízesített sörök kategória: Pécsi Radler termékcsalád

Köret kategória: Riceland Élelmi Rostban Gazdag Gyors és Konyhakész rizsek

Száraztészta kategória: Soós Premió tészta család

Jegestea kategória: XIXO Ice tea csalá

„Úgy látszik, sok márkatulajdonosnak továbbra is fontos a részvétel a legnevesebb innovációs termékdíjazási rendszerben” – nyilatkozta Fekete Zoltán, az Év Terméke Díj zsűrijének elnöke. Sajnos még mindig nem lábaltunk ki a válságból, tette hozzá, a vásárlóerő stagnálása, a szabályozási és üzleti környezet kedvezőtlen trendjei azonban nem maradhatnak gyártói reakciói nélkül, azokat folyamatos innovációval, termékfejlesztéssel és hatékony, ugyanakkor etikus marketinggel szükséges ellensúlyozni.

– A díjra jelölt termékek és szolgáltatások idén is izgalmas keresztmetszetét adták az FMCG-szektorban és a fogyasztói igényekben látható trendeknek – mondta Szántó Balázs, a Noguchi Porter Novelli ügyvezető partnere. „Közhely, hogy a kiskereskedelemben hatalmas a verseny, és minden szegmensben egyre több márka közül kell kitűnni. Éppen ezért fontos az Év Terméke Díj: a kisebb hazai gyártók és a globális márkák itt egyenlő esélyekkel versengenek a zsűri és a fogyasztók szavazataiért. A díjazottak hatékonyan megkülönböztethetik magukat – ha csak egy évre is, mert jövőre újabb innovációkat várunk tőlük.”

 

SOCIAL MEDIA