Orbán Ráhel kreatív segítségével újult meg a Gránit Bank arculata

Hírek Kiemelt

Az arculat megújulásának egyik fő szempontja a bank digitális innovációinak és a digitális bankolás egyszerűségének és élményszerűségének hangsúlyozása. A kampány szlogenje az „Ott vagyunk Neked”, amely arra mutat rá, hogy a Gránit Bank ott van az ügyfelek számára, az élet fontos mozzanataiban.

 

A Gránit Bank megbízásából a hazai lakosság körében végzett reprezentatív kutatás kimutatta, hogy a pénzintézeti ügyfelek egyre inkább használnak digitális megoldásokat a banki ügyeik intézése során. A megkérdezettek 72%-a nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52%-uk kifejezetten figyeli, 44%-uk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Ezen eredmények is azt igazolták, hogy érdemes nyitni egy modern, innovatív és digitális bankolás élményét visszaadó, a fiatal generációhoz közelebb álló, de valamennyi korcsoport számára is értéket képviselő arculat megújítása felé.

A bank arculatában domináló új színeket értékes ásványok színei inspirálták. A zafír a megbízhatóságot, a fehér az egyszerűséget, az opál a barátságosságot, az ónix a stabilitást, a smaragd pedig a frissességet jelképezi. Emblémájában a Gránit Bank kezdőbetűi a nagy ‘G’ karakter és annak negatív terében a ‘B’ fedezhető fel. Befoglaló formája a digitális világban jól ismert lekerekített ikonokat idézi, amely stabilitást sugall, formája pedig nyitott és barátságos. A teljes kampány kreatív koncepció kidolgozásával a Bank a BDPST Konceptet bízta meg, az új arculatot pedig a Graphasel Design Studio készítette.

Az arculatváltás kommunikációját TV reklámkampány is erősíti, amelynek középpontjában a digitális ügyintézés mindennapi életben érezhető előnyein van a hangsúly. „Legyen szó bármilyen élethelyzetről, bármilyen pénzügyi elképzelésről, tervről, a segítség kéznél van, hiszen a Gránit Bank megoldásai pillanatok alatt igénybe vehetők” – emelte ki Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy ebből adódik a márkaüzenet is, miszerint „Ott vagyunk Neked”.

https://www.youtube.com/watch?v=IwvWeVbJrYg

A megújult, friss, fiatalos arculat célja, hogy az tükrözze a Bank digitális szolgáltatásainak színvonalát, az igényes digitális UX élményt, a logó pedig lekerekített formájával visszaadja egy mobilalkalmazás ikonjának alakját, egy olyan eszközét, amelynek a Gránit Bank életében is központi szerep jut a mindennapi bankolásban” – mondta Sipos Tünde, a Gránit Bank marketing főosztályvezetője.

A film fő motívuma egy digitális fénygömb, mely végigkíséri az ügyfelet a legfontosabb pillanatokban, ezzel jelképezve, hogy a Gránit Bank szolgáltatásai folyamatosan Ott vannak Neked.

„A BDPST Koncept minden ügyfél esetében a narratívát keresi. A Gránit Banknál egyértelmű volt, hogy a digitalizációra építünk look and feel megoldásokkal. A kutatások is megmutatták, hogy növekszik a digitális lehetőségek iránt az igény, és a felgyorsult világban az ügyfeleknek nincs elég szabadidejük, a célcsoportunkra a tudatosság jellemző, fontos számukra az időhatékonyság. A film során szerettük volna kihangsúlyozni, hogy a Gránit Bank nem időt vesz el tőled, hanem, „Ott vagyunk Neked”, hogy nyugodtan megélhesd a fontos pillanatokat. Ezen narratíva kíséri végig a kampányt, amely leginkább outdoor, tv és digitális platformokon fog megjelenni” – tette hozzá Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője.

Az arculatváltással egy időben új funkciók is bekerülnek a mobilalkalmazásba, amelyek közül a sárga és fehér csekkek befizetése edukációs célokat is szolgál. Azon ügyfelek részére, akik a mai napig a csekkes befizetést részesítik előnyben – kutatások szerint többnyire azért, hogy ellenőrizhessék a számla összegét, illetve azért, hogy akkor fizessenek, amikor az erre rendelkezésre álló fedezettel rendelkeznek -, egyszerű és időt spóroló digitális megoldást kínál a Gránit Bank. Gyakorlatilag egy kattintásra van szükség, mert a csekk adatait az app az okostelefon kameráján keresztül beolvassa, ezt követően az ügyfélnek csupán a csekk kiállítójának nevét kell beírnia és egy kattintással, öt másodpercen belül teljesül az átutalás úgy, hogy nem kell utazni, nem szükséges postára menni, hanem az otthon kényelméből másodpercek alatt megtörténik a befizetés a Gránit eBank (mobilbanki app) alkalmazáson keresztül.

A Gránit Bankban Orbán Ráhel férjének, Tiborcz Istvánnak 2021 vége óta van érdekeltsége. A pénzintézetben 44,8 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Tiberis Digital Kft., amely a Tiborcz István többségi tulajdonában lévő BDPST Grouphoz tartozik. A kreatív koncepcióval megbízott BDPST Koncept is a BDPST Group tulajdonában van, a BDPST Koncept ügyvezetője Orbán Ráhel.

 

Megbízó: Gránit Bank

Vezérigazgató-helyettes: Jendrolovics Péter

Marketing főosztályvezető: Sipos Tünde – Gránit Bank

Pr vezető: Papp Emília – Gránit Bank

Head of Creative Management: Orbán Ráhel – BDPST Koncept

Projekt Manager: Rummel Gábor

Arculat:

Kreatív ügynökség: Graphasel Stúdió

Arculat tervezők:

Vezető tervező:

Szőke Péter

Grafika:

Ulrich Ákos, Miklós Zsolt

Art Direkció:

Drozsnyik Dávid, Ördögh László

Média ügynökség: Mediátor Group Kft.

Film:

Creative Director: Márton Szabolcs

Film: Metronomy Productions Kft.

Rendező: Praznóczy Sebestyén

Zene: Ivan & The Parazol

 

SOCIAL MEDIA