Online pr-szótárt jelentetett meg a Magyar PR Szövetség

Hírek Kiemelt

Ha mindig is tudni szeretted volna, mit jelent az USP vagy az EVP, mi a különbség a márkanagykövet és a márkaképviselő között, vagy miből fejlődtek ki a sajátmárkás termékek, akkor érdemes felkeresned a Magyar PR Szövetség pr-szótárát. A hiánypótló online kiadványt az októberi Drinks&Links rendezvényen mutatta be a szótár alapító-főszerkesztője, Dr. Sós Péter János, az MPRSZ Örökös Tagja.

 

Több mint negyedszázada készült már egy angol-magyar pr-szótár, amelyet Dr. Sarlós Gábor és Tábori György jelentettek meg könyv formában, de azóta olyan sokat fejlődött a szakma és változott a világ, hogy a public relations néhány hazai nagyágyúja úgy döntött, itt az ideje egy friss, online verziónak.

Az új, webes szótár alapító-főszerkesztője Dr. Sós Péter János címzetes egyetemi tanár, lektorai pedig Dr. Rácz Gábor PhD és Sárosi Péter, mindhárman az MPRSZ Örökös tagjai. A kommunikációs jogi szókészlet Dr. habil. Buday-Sántha Andrea PhD habilitált főiskolai docens munkájának eredménye, míg a válságkommunikációs szókészlet összeállításában Böhm Kornélv kríziskommunikációs szakértő vállalt fontos szerepet.

A szótár több mint 330 szócikket tartalmaz, 11 témában, a lobbytól a médián keresztül a márkázásig, és tisztába teszi a pr, a reklám és a marketing alapfogalmait is. A készítők nem titkolt célja volt egyrészt a szakszavak tisztázása – nem árt, ha mindenki ugyanazt érti egy-egy kifejezésen – másrészt az egyetemisták és pályakezdők segítése az eligazodásban a kommunikációs szakmák nyelvezetében és a fordításban.

Ez az első és egyetlen olyan online szakszótár, amely ISBN számot is kapott. A kétnyelvű kiadvány (a szócikkek magyarul és angolul, a magyarázatok magyarul olvashatók) a SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS alkalmazásra épült. A választott platform biztosítja, hogy a szótár könnyen szerkeszthető legyen, a készítők várják is a további szavakat, kifejezéseket a felhasználóktól.

Mivel én szinte naponta találkozom egyetemistákkal és Z generációs pályakezdőkkel, számomra erősen érezhető volt egy ilyen, fogalommagyarázó szógyűjtemény igénye” – mondta Dr. Sós Péter János. – „Azért is kezdtem bele ebbe a nagy munkába. És komoly rangot ad, hogy kiváló szakemberek segítettek az összeállításban, értelmezésekben.”

Egy hasznos és technológiailag is korszerű tudástár automatizálható SEO-val, vagy egy a keresők által is látható módon újraszerkesztett – publikált, és így organikus találatokat is hozó pdf file nagyon jó megoldás az elkészített tartalmak jobb, hatékonyabb hasznosítására.” – tette hozzá Szenes Gábor, a PR Szótár technológiai hátterét biztosító Pressonline alapító-tulajdonosa.

A pr szótár URL címe: https://prszotar.mprsz.hu/

 

SOCIAL MEDIA