A Magyar PR Szövetség nyárindító fogadással egybekötött díjátadóján hirdették ki a 2022-es PR Excellence Hungary Award győzteseit. A rekordszámú pályázatok közül összesen 14 munkát ítélt díjra érdemesnek a 19 tagú szakmai zsűri. A fődíjat az ACG PRO E.ON Greentunes kampánya kapta, az év ügynöksége (PREXA) az Avantgarde Group lett. Magyarországon először osztottak PR utánpótlás díjat, amelyet Szabó Hedvignek, az Uniomedia munkatársának ítélt a zsűri. Az év kiváló szakembere pedig Bőhm Kornél lett.
Rekord számú pályázat érkezett a 2022-es PREXA-ra, majd több mint 50 pályázat került a shortlistre, amelyet egy nyilvános eseményen prezentáltak a szakemberek. „Több mint 100 résztvevővel egy igazán inspiráló nap volt ez, ahol beteljesült az MPRSZ egyik legfontosabb célkitűzése, a tudásmegosztás. Nagy öröm volt a számunkra, hogy sok junior PR-est ismerhettünk meg a prezentálók személyében. Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan kapcsolatépítő eseményt sikerült szerveznünk, amely tovább erősíti a PR szakma összetartását” – mondta Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség elnöke.
A 2021-es évben debütáló PR Excellence Hungary Awardot úgy alkották meg, hogy az igazodjon a nemzetközi versenyszabályzatokhoz és lehetőséget biztosítson a nagyszabású kampányok mellett a kisköltségvetésből megvalósított aktivitások értékelésére is. Végül összesen 17 pályázat került dobogós helyre. 5 arany, 4 ezüst és 4 bronz minősítést osztottak ki, továbbá két pályázat különdíjban részesült. „Társadalmilag és üzletileg releváns és eredményes, stratégiai szemléletű projekteket kerestünk és intenzív szakmai eszmecserék alapján választhattuk ki a legjobb munkákat. Külön öröm volt számunkra, hogy nemcsak a nagyvállalatok és a nagy ügynökségek pályázatait díjazhattuk, hanem a magyar PR szakma minden szegmenséből érkeztek izgalmas alkotások” – tette hozzá Kutas István, a zsűri elnöke, a Magyar Bankholding kommunikációs ügyvezető igazgatója.
A 2022-es év ügynöksége díjat, amelyet először osztott ki a PREXA zsűrije, az Avantgarde Group kapta. Az elismerést a beérkező pályamunkák alapján és nem a pontok szerint ítélte oda a zsűri.
Az Év PR szakembere díjat Bőhm Kornél kapta, aki üzleti munkája mellett folyamatosan dolgozik a kríziskommunikáció megismertetéséért, népszerűsítéséért. Az ő nevéhez fűződik az MPRSZ Kríziskommunikációs tagozata és Magyarország Krízistérképe kiadvány is.
Magyarországon először a fiatal PR tehetségeket is elismerte a PREXA zsűrije. A beérkező ajánlások alapján Szabó Hedvig (33) az Uniomedia partnere, stratégiai tervezője és client group head-je kapta az Év Utánpótlás Díjat.
A tavalyi évhez hasonlóan az angolul beérkező pályázati anyagokat egy nemzetközi zsűri értékelte, akik három dobogóst jelöltek meg. Az arany és ezüst díjat az Uniomedia zsebelte be, a bronzot pedig a Lounge Group kapta. A magyar mellett a nemzetközi zsűri által választott legjobbak kiemelt pontozásban részesülnek a Kreatív Magazin által összeállított PR Toplistán.
A 2022-es PR Excellence Hungary díjazottjai:
Fődíj:
- ACG PRo – E.ON Greentunes
Különdíj:
- SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa – Október 7. az állami gondoskodásban élő gyerekek napja (Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória)
- Avantgarde Group – „Címlapon Magyarország” – egy 172 éves korszak sajtófigyelésének története (Művészet, kultúra kategória)
Arany minősítés:
- ACG PRo – E.ON Greentunes (Fenntarthatóság, környezetvédelem kategória)
- ACG PRo – E.ON Greentunes (Energetika kategória)
- Magyar Telekom – Üzeneted érkezett! (Storytelling kategória)
- Open Communications – Laptopkrízis a COVID alatt – A fenntartható megoldás (Kis költségvetésű (1M Ft büdzsé alatti) kampányok kategória)
- Pro/Lawyer Consulting – Edukációs és márkaépítő podcast ügyvédeknek (Digitális kommunikáció kategória)
Ezüst minősítés:
- Avantgarde Group – A Nagy Vasúti Kvíz (Általános hírnévmenedzsment kategória)
- Lounge Group – Tarts velünk egy akadálymentes jövőért! (Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória)
- Uniomedia Communications – Mastercard: Készpénzmentes Zóna (B2B kampány kategória)
- Uniomedia Communications – Dobj le 100 kilót! (Fenntarthatóság, környezetvédelem kategória)
Bronz minősítés:
- Avantgarde Group – E.ON E-mobilitás kampány – Még az utca embere is erről beszélt! (Energetika kategória)
- Avantgarde Group – L’ORÉAL–UNESCO A NŐKÉRT ÉS A TUDOMÁNYÉRT (Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória)
- FERLING – A Hauniból Körber lett – rebranding és névváltási kampány a Körber pécsi gyárában (Általános hírnévmenedzsment kategória)
- Uniomedia Group – Aegon: KÁR a para! (PR vezérelt integrált kampány kategória)
A nemzetközi zsűri által legjobbnak ítélt pályamunkák:
- Arany minősítés: Uniomedia Communications: #WhyIGetVaccinated
- Ezüst minősítés: Uniomedia Communications: Digitalise your class!
- Bronz minősítés: Lounge Group: „Old Dogs, New Tricks” interactive educational video series
- Az Év Ügynöksége (PREXA): Avantgarde Group
- Az Év Kiváló szakembere: Bőhm Kornél
- Utánpótlás Díj: Szabó Hedvig