Az Alpecin először alkalmaz PR eszközöket a márka kommunikációjában. A kampányindító kutatásból megtudhatjuk, mit néznek meg a nők egy férfin, és hogy ki mennyi időt tölt a reggeli készülődéssel.
Meghívásos tenderen nyerte el a Merlin Communications Németország egyik legnagyobb kozmetikai fejlesztő cége, a Dr. Kurt Wolff GmbH & Co. KG megbízását, amely a világszerte 43 országban forgalmazott Alpecin őszi kampányának PR kommunikációs és az ehhez kapcsolódó rendezvényszervezési feladatait foglalja magába.
A hajhullás prevenciójára szolgáló Alpecin termékek 5 éve Magyarországon is kaphatóak egyes drogériákban, a Medimprove Bt. forgalmazásában. Az elmúlt években print és online hirdetéseken keresztül ismertették meg a termékcsaládot a hazai közönséggel, ebben az évben azonban PR kommunikáció is kiegészíti a kommunikációs kampányt. Ennek indításaként a Magnolia Day Spaban rendezett sajtóeseményen egy, a külső megjelenés és a kopaszodás témájához kapcsolódó, a Cognative által készített országos reprezentatív kutatás eredményeit mutatták be. Az ezerfős kutatásból többek között kiderült, hogy a férfiak és nők szinte egyformán hiúk: míg a férfiak egy 5-ös skálán átlagosan 2,8-as mértékben hiúak, addig a nők ugyanezen a skálán 3 pontot értek el. Érdekes azonban megfigyelni a településtípusok közötti különbséget, amely a település méretével arányosan csökkenő tendenciát mutat. Míg a fővárosban élők egy 5-ös skálán 3,1-es mértékben tartják magukat hiúak, addig a legkisebb falvakban ez a szám már csak 2,8.
A kutatóintézet ugyancsak vizsgálta, hogy a megkérdezettek mennyit készülődnek reggelente, átlagosan öt megkérdezettből négy 30 percnél kevesebb időt tölt a készülődéssel ébredés után, ráadásul a hölgyek és a férfiak szinte ugyanannyi időt foglalkoznak magukkal.
A kutatás rávilágított arra, hogy a magyar nők számára a szem az, amelyet először megnéznek egy férfiban, a leginkább zavaró tényezőként pedig a nagy pocakot jelölték meg. Válaszul arra, hogy mitől látszik egy férfi ápoltnak, a hölgyek a tiszta megjelenés és az ápolt illat mellett az egészséges hajkoronát adták válaszul a legfontosabb tényezőként.
A világszerte ismert kozmetikai céget 1903-ban egy gyógyszerész, dr. August Wolffalapította. Az azóta is családi kézben lévő cég az elmúlt több mint egy évszázadban folyamatosan fejlődött, azonban profilja nem változott, a márka az egészséges bőr és haj fenntartására törekszik termékeivel. A vállalat termékeit 15 éve lehet megtalálni a hazai piacon.
(A fotó a sajtóeseményen készült.)