Nem megy ez a multi-channel marketing

Hírek

Legalábbis az Experian friss kutatása szerint. Leginkább az adatdöccenésekkel vannak gondok.

Azt egyre több marketinges látja be, hogy a csatorna alapú gondolkodás immár nem elég, az egyes fogyasztókat (személyeket, embereket) kell megcélozni, a viselkedésüket lekövetve. Senki nem gondol ugyanis úgy magára, hogy „ma mobilvásárló leszek”, írja blogján az Experian. A fogyasztó tehát nem gondolkodik csatornákban, a marketingesek zöme azonban még mindig nem tud elszakadni ettől a gondolkodástól. De vajon miért? – teszik fel a kérdést.

A cég által készített friss Digital Marketer Report három fő indokot azonosított, amelyek akadályozzák a személyre szabott, az egyes fogyasztókra fókuszáló, őket több csatornán összehangoltan elérő marketing terjedését:

  • Az adatok összefésülésének, a különböző adatpontok közötti kapcsolódás megteremtésének hiánya,
  • A márkatulajdonosoknál alkalmazott jelenlegi technológiák meghatározottságai,
  • A vállalati felépítés.

A klasszikus szegmentációs modellek tehát addig működnek, hogy a márka képes legyen kiemelkedni a kommunikációs zajból, ám a fogyasztók egyre individualistábbak lesznek, és a brandektől nyilvánvalóan elvárják, hogy az igényeikhez jobban alkalmazkodjanak. Ez az alkalmazkodás számos szinten megjelenhet, és részét képezi az egyénre szabott kommunikáció is.

Mit tehet a marketinges, hogy alkalmazkodjon a változásokhoz, és legyőzze a fenti akadályokat?

  • Adatmenedzsment stratégiára van szükség, ennek eredményeképpen képesnek kell lenni a megfelelő adatpontok összekapcsolására, azokból üzletileg felhasználható következtetések levonására.
  • E következtetéseket be kell építeni a kommunikációs stratégiába. Az üzeneteknek annyira egyedieknek kell lenniük, amennyire a fogyasztók is egyediek.
  • Be kell fektetni az olyan technológiákba, amelyek azt támogatják, hogy az egyes fogyasztókhoz a lehető legrelevánsabb üzenetek jussanak el.

Az Experian blogposztjából kiderül: a megkérdezett marketingesek értik, hogy a technológiával foglalkozniuk kell, ám az adatpontok értő összekötését kevesebben tartják prioritásnak, miközben világosan látszik, hogy ez az egyik legjelentősebb kihívás.

További részletek a fenti linkeken!

SOCIAL MEDIA