Legalábbis az Experian friss kutatása szerint. Leginkább az adatdöccenésekkel vannak gondok.
Azt egyre több marketinges látja be, hogy a csatorna alapú gondolkodás immár nem elég, az egyes fogyasztókat (személyeket, embereket) kell megcélozni, a viselkedésüket lekövetve. Senki nem gondol ugyanis úgy magára, hogy „ma mobilvásárló leszek”, írja blogján az Experian. A fogyasztó tehát nem gondolkodik csatornákban, a marketingesek zöme azonban még mindig nem tud elszakadni ettől a gondolkodástól. De vajon miért? – teszik fel a kérdést.
A cég által készített friss Digital Marketer Report három fő indokot azonosított, amelyek akadályozzák a személyre szabott, az egyes fogyasztókra fókuszáló, őket több csatornán összehangoltan elérő marketing terjedését:
- Az adatok összefésülésének, a különböző adatpontok közötti kapcsolódás megteremtésének hiánya,
- A márkatulajdonosoknál alkalmazott jelenlegi technológiák meghatározottságai,
- A vállalati felépítés.
A klasszikus szegmentációs modellek tehát addig működnek, hogy a márka képes legyen kiemelkedni a kommunikációs zajból, ám a fogyasztók egyre individualistábbak lesznek, és a brandektől nyilvánvalóan elvárják, hogy az igényeikhez jobban alkalmazkodjanak. Ez az alkalmazkodás számos szinten megjelenhet, és részét képezi az egyénre szabott kommunikáció is.
Mit tehet a marketinges, hogy alkalmazkodjon a változásokhoz, és legyőzze a fenti akadályokat?
- Adatmenedzsment stratégiára van szükség, ennek eredményeképpen képesnek kell lenni a megfelelő adatpontok összekapcsolására, azokból üzletileg felhasználható következtetések levonására.
- E következtetéseket be kell építeni a kommunikációs stratégiába. Az üzeneteknek annyira egyedieknek kell lenniük, amennyire a fogyasztók is egyediek.
- Be kell fektetni az olyan technológiákba, amelyek azt támogatják, hogy az egyes fogyasztókhoz a lehető legrelevánsabb üzenetek jussanak el.
Az Experian blogposztjából kiderül: a megkérdezett marketingesek értik, hogy a technológiával foglalkozniuk kell, ám az adatpontok értő összekötését kevesebben tartják prioritásnak, miközben világosan látszik, hogy ez az egyik legjelentősebb kihívás.
További részletek a fenti linkeken!