Még mindig sokan kijárnak az utcára ahelyett, hogy online intéznék, amit lehet. Több száz hazai és nemzetközi COVID-19 felhívást elemezve a MITTE csapata azt tapasztalta, hogy nincs olyan megoldás, ami kifejezetten a fiatalokat szólítaná fel az otthonmaradásra a legegyszerűbb módon. Ezért készítettek egy Facebook és Instagram story-ban is megosztható változatot.
A MITTE kreatív és PR csapata több száz hazai és nemzetközi példát nézett át a koronavírus terjedését megelőző lakossági tájékoztató anyagokból, a vírus terjedésének több szakaszából. Összességében kijelenthető, hogy a magánszektor preventív célú üzenetei és mémei jóval nagyobb társadalmi eléréssel bírnak, mint a hivatalos tájékoztatás üzenetei, szinte minden országban.
Az átnézett hivatalos üzenetek tematikusan a vírus elleni küzdelem szakaszaihoz igazodnak: az általános megelőzési javaslatoktól az otthonmaradás és social distancing életmentő hatásainak alátámasztásáig. A hivatalos tájékoztatás kreatív megoldásainak nagy részéről egyaránt elmondhatóak:
- kevés az egyértelmű, tiszta üzenet, amely felhívja a figyelmet a vírus terjedésének veszélyére, és egyszerre világos gyakorlati megoldást is nyújt a megelőzésre
- egyszerű, friss grafikai világgal operál, amely mobilon is könnyen befogadható
- kevés szöveget használ, ami egyértelmű logikára és üzenetre épül
A MITTE egy olyan tájékoztató kreatívot készített, amelyet kifejezetten az Instagram és Facebook story (történet) típusú megosztásra alakítottak ki. Az ábrázolt városi jelenet tiszta, stilizált világával a kimozdulás veszélyére és bizonytalanságaira hívja fel a figyelmet, fókuszba állítva azt, hogy bárki potenciális vírushordozó lehet. Az üzenet határozott és egyértelmű: maradj otthon, tervezz előre, és intézz mindent online, legyen szó sikeres bevásárlásról (ha előre tervezünk és megtaláljuk a megfelelő szolgáltatót, akkor még mindig megoldható), a nagyszülőknek, időseknek, szomszédoknak való segítségről (vásároljunk be nekik, és intézzük a csekkeik befizetését online), vagy épp baráti és családi találkozók online videokonferencia lebonyolításáról.
“Számtalan órát töltöttünk a koronavírus tájékoztató anyagok átnézésével a világ számos országából, és sokkolt minket a tapasztalat, hogy nem találtunk olyan üzenetet, ami tisztán arra épült volna, hogy a fiatalok gondolkodjanak előre, és szervezzék meg online az életvezetésük kereteit, felesleges kimozdulás nélkül. Ezért javasoltunk egy világosabb megoldást az életmentő üzenet hatékony közvetítésére” – emelték ki a MITTE vezetői, Misetics Mátyás kreatív igazgató és Batta Barnabás stratégiai igazgató.