Az IBCS Hungary nyílt napján a marketinges munkát inspiráló megoldásokat, újdonságokat is láttunk.
Az IBCS alapvetően a fogyasztók számára láthatatlan, a gyártást és az ellátási láncot kiszolgáló termékekkel, szolgáltatásokkal foglalkozik, de néhány megoldásuk a fogyasztói marketing számára is ötleteket adhat. (A cég marketingvezetőjével készült exkluzív interjút hamarosan olvashatják a Márkamonitoron.)
A nyílt napon az alábbi technológiák voltak a kedvenceink:
- Dekoratív, kinyitható-visszazárható címkék. Elsősorban a gyógyszer- és a kozmetikai iparban hasznos kiegészítők, ahol sok információt kell feltüntetni (adott esetben számos nyelven), de nyereményjátékokhoz vagy kreatív direktpostai küldeményekben is jól használhatóak.
- Előrenyomott, helyi nyomtatóval perszonalizálható kártyák és karszalagok. A személyre szabás népszerű trend, és növeli az ügyfélélményt és a lojalitást is.
- Fóliára felhordott, vékony, hajlékony, öntapadós RFID chip. A termékek egyedi azonosítása még drága mulatság (legalábbis a mindennapi fogyasztási cikkek körében), de prémiumtermékeknél vagy promóciókhoz remek high-tech megoldásokat lehet alapozni erre a technológiára.
Továbbá egy, nem a fogyasztói marketinghez kötődő ötlet, az okoskuka-projekt, amely az edények és a járatok követésével meggátolja a feketeürítéseket, ezáltal teremtve értéket az üzemeltetőnek. Erről a marketingvezető a következőket mondta:
„Ez egy EU-elvárás, mint amilyen a szelektív gyűjtés is volt, és mi kidolgoztunk rá egy megoldást. Ezt hosszabb távon mindenképpen meg kell csinálniuk a hulladékkezelő cégeknek, de nagyon jó megtérülési mutatóval is rendelkezik, fél éven belül visszahozza a befektetést.”