A Magyar Reklámszövetség összeszedett néhány érvet. Érdemes átolvasni, már csak azért is, mert ez a szakma és a fogyasztók közös ügye.
Tiltakozunk a reklámadó bevezetése ellen, mert
- gyengítené a gazdaságot
- állások százai szűnnének meg
- a közkedvelt műsorok jó része megszűnne
- a gazdaság katalizátorát gyengítenék
- a Magyarországon adózó médiumok versenyhátrányba kerülnének
- a médiumok áraival a fogyasztási cikkek árai is emelkednének
- az emelkedő média árakat a kis- és középvállalkozások nem tudnák megfizetni
- a csökkenő reklámfelületekkel az információk is csökkennének
- a szakmával nem tárgyaltak a várható következményekről
- belátható gazdasági hátránya keletkezne az országnak
- minden reklámra fordított forint 4,7 forintot termel, amely hiányozni fog a gazdaságból
- a reklám több, mint 800 milliárdos gazdaságélénkítő hatása kerül veszélybe
- gátolná a tisztességes versenyt
- gátolná az innovációt
- gátolná a technológiák fejlődését
- a médiumok fenntartási költségeinek 95%-át kitevő reklámbevételek kiesése számos médium halálát jelentené
- csökkenne a reklám fogyasztást támogató szerepe
- reklámipart segítő hazai vállalkozások gyengítését, vagy megszűnését eredményezné
- jelentősen csökkentené a gazdaság adóbevételét
- segítené az itthon gazdálkodó és adózó vállalkozások külföldre menekülését.
A fentiek értelmezéséhez érdemes átolvasni a Magyar Reklámszövetség kutatásának eredményeit: http://www.mediapiac.com/marketing/piac/A-reklam-jo-a-reklam-fontos/10232/
A fentebb Médiapiac testvérkiadványunkról linkelt cikk végén a kutatás eredményeit bővebben ismertető pdf-et is találnak, de ez alá a cikk alá is beraktuk kapcsolt dokumentumnak, hogy mindenki hozzáférjen, aki szeretné megérteni a folyamatokat és a hátteret.