Idén ötödik alkalommal adják ki a kelet-és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, hiánypótló kiadványt, a CANnual Reportot. A kötet bemutatója november 7-én lesz Bukarestben, ahol a könyvben szereplő 15 ország független reklámügynökségekből – köztük a hazánkat képviselő Café Communications – álló hálózata, a weCAN tartja éves találkozóját.
A 2019-es CANnual Report sok szempontból más lesz, mint az eddigiek. A friss piaci fejlemények feldolgozásán túl, évfordulós kiadványként, részletes áttekintést nyújt a 2014 és 2018 közti időszakról, amely során hatalmas változások zajlottak le a régió hirdetési szektorában. Ennek megfelelően tavaly rekordszintre, 14 milliárd euróra emelkedett a reklámköltések együttes összege a WeCAN országokban, köszönhetően többek között a digitális reklámértékesítés öt éven belüli 104 százalékos, földrengésszerű növekedésének. A kötetben részletes elemzések tárják fel ehhez a kiugró teljesítményhez vezető útnak a hátterét, illetve annak piacformáló hatásait Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, illetve Ukrajna vonatkozásában.
A kötet szerzői közt olyan szakemberek találhatóak meg, mint Agnieszka Kosik, a Facebook lengyelországi vezetője, Vadász Illés, a Google Magyarország menedzsere, Mojca Briščik, a Golden Drum Reklámfesztivál elnöke, vagy Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Közvéleménykutató Intézet vezetője. A kiadvány a www.wecan.net oldalról lesz letölthető.