Maradjon otthon! – olvasható főcímek helyett a legnagyobb hazai napilapok és online hírportálok mai címoldalán. A Márkamonitor csak a szakmai oldalak között tartozik a nagyok közé, de ugyanazt írjuk.
A média felelőssége „békeidőben” is megkérdőjelezhetetlen, de kiemelt hangsúlyt kap a világot sújtó koronavírus-járványhoz hasonló helyzetekben. Ennek tudatában fogtak össze az országos napilapok és a vezető online hírportálok, hogy mai címlapjaikon és nyitó oldalaikon nyomatékosítsák napjaink legfontosabb társadalmi üzenetét. Az akcióhoz csatlakozott a nyomtatott sajtó képviseletében a Blikk, a Bors, az összes megyei napilap, a Lokál, a Népszava, a Nemzeti Sport, a Magyar Hírlap, a Magyar Nemzet, a Ripost a Magyar Hang és a Világgazdaság, ezen lapok online felületei, továbbá a digitális hírmédia színeiben az Index.hu, a Blikk.hu, az Origo.hu, a HVG Online, valamint a 24.hu is.
A közösségi érintkezés elkerülése most a leghatékonyabb eszközünk, annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány terjedését lelassítsuk Magyarországon. Az üzenetet mára mindenki ismeri az országban és gyakorlatilag mindenhol a világban. Az AFP francia hírügynökség adatai szerint több mint 3 milliárd embert – tehát a világ lakosságának egyharmadát – szólították fel otthonmaradásra 70 országban és régióban a járvány megfékezése érdekében. Ahogy azonban az elmúlt időszak nemzetközi (ellen)példái is mutatják, az önkéntes otthoni elvonulásnak nem mindenki tulajdonít kellő jelentőséget, ezért betartására időről időre érdemes újra emlékeztetni az embereket. Fontos tudatosítani, hogy a vírus terjedésének lassításában mindenkinek megvan a szerepe. Ezért sem lehet elégszer ismételni, hogy ha tehetjük, maradjunk otthon és minimalizáljuk a személyes kapcsolatokat!
A meghatározó hazai hírorgánumok mai összefogása különösen figyelemre méltó a kiélezett hírverseny fényében és példaértékű lehet minden jövőbeni akcióhoz, akár más iparágak számára is.