Majka a legértékesebb magyar celeb

Hírek Kiemelt

Ismét megmérték, kik a magyar celebpiac legismertebb, leghitelesebb, legkedveltebb és legláthatóbb szereplői – akik online jelenlétüket is profin kezelik, és a márkák számára is komoly pénzteremtő képességgel bírnak. Harmadik alkalommal lett Majka az első a Forbes celeblistáján: visszaelőzte Azahriah-t és Sebestyén Balázst az egyre közéletiesebb szórakoztatóiparban. Jákob Zoli tíz helyet ugorva a negyedik lett, a ValMar tagjait pedig idén először külön is mérte az üzleti magazin – látványos különbséggel.

 

Aki keményen dolgozik, a csúcson marad. Közéletivé válik a szórakoztatóipar, de kérdés, profitálhatnak-e ebből a márkák is. Tévé, TikTok, arénaszínpad – vagy mindhárom. Akikről szó van, megkerülhetetlenek, profin csinálják, márkát építettek a nevükből, a piac is komolyan veszi őket. Tizenkettedik alkalommal készült el A legértékesebb magyar celebek listája – a Forbes mérvadó, piacvezető márkaértékrangsora –, amely zenészek, tévés személyiségek és üzleti szereplők piaci értékét vizsgálja, akik teljesítményükből, ismertségükből és hírnevükből valódi márkát kovácsoltak a hazai szórakoztatóiparban.

A 2022-es és 2023-as lista után 2025-ben ismét Majka (1.) vezeti a rangsort. Nincs év mostanában, amikor Majoros Péter ne rukkolna elő valami nagy dobással: RTL-es szerződés 2023-ban, az X-Faktor mentorszéke 2024-ben, a magyar nyelvű YouTube legnézettebb klipje – a Csurran, cseppen – 2025-ben. Kétszer is megtöltötte év elején a Budapest Arénát, lassan a Puskás Arénát is megcélozhatja. A média számára szinte minden szava arany: már rég nem csak a bulvársajtó csinál belőle hírt. A szakmai zsűri szerint ő a piac legláthatóbb szereplője, a lista alapjául szolgáló reprezentatív kutatás pedig a legismertebb magyar celebnek mérte – holtversenyben Sebestyén Balázzsal (3.), aki tavaly második volt, és 2020 óta zsinórban hatodszorra dobogós a Forbes-listán.

Azahriah (2.) egyetlen helyet csúszott vissza tavalyhoz képest, a dobogó csúcsáról. A fiatal előadó pár hónap szünetet tartott, de Baukó Attila márkaértéke ennek ellenére alig csökkent. Nagy kérdés volt, hogyan lehet továbblépni egy olyan évről, mint a három telt házas Puskást hozó 2024. Azahriah a semmiből, egy Deák téri tűzfalon hirdetett visszatérést – októberben háromszor is megtölti az MVM Dome-ot, összesen 50–60 ezer jegyet adhattak el. A lista szakmai zsűrije szerint neki a legerősebb a pénzteremtő képessége, és ő a rangsor legprofibb szereplője is.

„Két párhuzamos történetet látunk – mondja Vaszkó Iván, a Forbes főmunkatársa és a lista szerkesztője. – Egyet, ahol a kemény munka kifizetődik, és a több mint húsz éve pályán lévő zenész-tévés showman, Majka karrierje csúcsára ér. Ezzel párhuzamosan a modern magyar szórakoztatóipar legnagyívűbb sikersztorija is bontakozik: Azahriah márkaértéke olyan magasan van, hogy még pár hónap szünet is belefér a nagy visszatérés előtt. Páran a legértékesebb celebek közül már egyáltalán nem fáznak a közéleti témáktól – de ami számomra, üzleti újságíróként még örvendetesebb, hogy az üzleti háttérről is egyre szívesebben beszélnek a piaci alapon dolgozó profik, a jelen és a következő generáció egyaránt. Ez a Forbes küldetésére is rímel, hiszen ezzel a hazai vállalkozói kultúrát erősítik.”

Tavalyhoz képest a legtöbbet javított helyezésén a selfmade celebmilliárdos, a magyar TikTok legnagyobb táborával rendelkező arca, Jákob Zoli (4.), aki tíz helyet ugrott előre. Liptai Claudia (10.) hét, T. Danny (8.) pedig tizenkét pozíciót lépett előre.

Először lettek külön értékelve a ValMar tagjai, Marics Peti (5.) és Valkusz Milán (19.). A Forbes módszertana alapján szólóban jelentős különbség mutatkozott a popduó márkaértékében. Újra az első tízben Rúzsa Magdi (6.), Ördög Nóra (7.) és Palvin Barbi (9.) is. A ValMart leszámítva a lista legerősebb újoncai három színész: Ember Márk (12.), Lengyel Tamás (14.) és Molnár Áron (16.).

Ami a visszaesőket illeti: Istenes Bence (17.) tíz, Geszti Péter (20.) tizenegy, Borbás Marcsi (23.) tíz, Lékai-Kiss Ramóna (27.) tizenhárom helyet csúszott vissza. Kasza Tibi (29.) is már csak sereghajtó, a tavalyi 18. helyezése után. Hogy miért? Az elmúlt években sokat változott a celebpiac, egyre inkább a nagyformátumú, sokoldalú sztárok, előadók, vagy a nép lelkét simogató hírességek, színészek happolják el a lájkokat – és ezzel a korábbi csúcstartóknak is szembe kell néznie.

A harmincfős lista első tíz helyezettje (zárójelben a tavalyi helyezés):

  1. Majka (3.)
  2. Azahriah (1.)
  3. Sebestyén Balázs (2.)
  4. Jákob Zoltán (14.)
  5. Marics Peti (új)
  6. Rúzsa Magdi (7.)
  7. Ördög Nóra (5.)
  8. T. Danny (20.)
  9. Palvin Barbi (6.)
  10. Liptai Claudia (17.)

 

A módszertanról:

A Forbes celeblistája nem csupán követőszám alapján rangsorol: hat piaci szempontot vesz figyelembe – ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét. Az alapot idén is az NRC reprezentatív kutatása adta, amit a Forbes megbízásából készítettek a 18–59 éves magyar lakosság körében. A munkát a SentiOne és az Imedia médiafigyelő platformok, valamint a Favikon és a HypeAuditor közösségimédia-adatbázisai segítették. Az értékelésben egy 28 fős szakmai zsűri is részt vett, a médiapiac, reklámügynökségek és vezető hazai márkák szakembereivel. A zsűri a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát pontozta. Ezekből a mérésekből állt össze a Forbes-celebindex, amely alapján kialakult a harmincfős rangsor.

A lista rövidebb változata már megjelent a Forbes.hu-n, itt lapozható végig a harmincfős rangsor. A teljes verzió július 31-én jelenik meg az augusztusi Forbes magazinban – címlapon az első helyezettel, Majkával, akivel nagyinterjú is készült.

Fotókredit: Krasznai Zoltán

Illusztráció: Bárdos László

Címlapdizájn: Kenczler Marci

SOCIAL MEDIA