A márkaépítési folyamat több pontján is találunk magyar nevezőket a díjesélyesek között, egyes kampányokat pedig több kategóriában is jelöltek.
Megszülettek a PIAF Prágai Nemzetközi Reklámfesztivál rövidlistái. A versenyen a márkaépítés valamennyi fázisát érintő kategóriarendszert alakítottak ki, melyet az alábbi ábra szemléltet:
Magyar nevezők a következő kategóriákban kerültek a rövidlistára:
A média megteremtése (Creating the media):
Vénusz Libikóka
Média-bevonódás (Media engagement) és A technológia kreatív használata (Creative use of technologies)
- Gifszínház (Katona József Színház, Y&R Budapest)
Villámhatás (Flash impact)
- Volkswagen 360° nézet 3 változata (tűzcsap, lámpaoszlop, gyalogos) (Porsche Hungaria, DDB Budapest)
A játék elve (The Principle of Game)
- Red Szótár (Vodafone, Mito Communications)
- Volkswagen 360° nézet 3 változata (Porsche Hungaria, DDB Budapest)
A közönség bevonása (Audience engagement)
- Avon/NaNe A fülke (Avon, Geometry Global)
- Égi galéria (Telekom, DDB Budapest)
- #Cashtag (Telekom, Kirowski Isobar)
Állami és közintézmények (State and public institutions)
- „Mocskos munkahelyek” (Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája, White Rabbit)