A munkaerőpiacon ma már nem elég önmagában egy versenyképes fizetés ahhoz, hogy egy vállalat valóban vonzó legyen a munkavállalók számára. A toborzás során egyre több cég szembesül azzal, hogy a szakemberek a juttatásokon túl a munkahelyi légkört, a fejlődési lehetőségeket és a rugalmasságot is mérlegelik. De vajon mi az, ami igazán vonzóvá tesz egy munkahelyet a mai világban?
A munkahelyi kultúra tényleg ennyire fontos?
A vállalati kultúra ma már az egyik legmeghatározóbb tényező a toborzás során. A munkavállalók olyan környezetet keresnek, ahol értékelik az ötleteiket, partnerként kezelik őket, és ahol a vezetők hitelesen kommunikálnak. Egy barátságos, támogató közeg növeli a lojalitást, csökkenti a fluktuációt és sokkal erősebb érzelmi kötődést alakít ki, mint bármilyen bónuszrendszer. Az olyan munkaerőközvetítés területén működő cégek, mint az IDBC is, tudatosan építenek erre: számukra nemcsak az a fontos, hogy megtalálják a szakmailag megfelelő jelöltet, hanem az is, hogy az új munkahely valóban illeszkedjen az egyénhez.
Mennyit számít a fejlődési lehetőség?
A modern munkavállalók a legtöbb esetben már nemcsak egy állást keresnek, hanem karrierutat is. Így a toborzás sikerét ma már az is meghatározza, hogy a cég milyen fejlődési lehetőségeket kínál. Ez lehet képzés, mentorálás vagy akár részvétel egy innovatív projektekben. Az a munkahely, ahol a dolgozók látják a szakmai előrelépés lehetőségét, sokkal könnyebben megtartja a tehetségeket. A hosszú távú elköteleződés kulcsa lehet, ha a cég nemcsak alkalmazottként tekint a munkavállalóra, de a fejlődését is segíti.
A rugalmasság újraírja a játékszabályokat?
A pandémia óta a rugalmas munkavégzés már alapelvárásnak számít. A home office, a hibrid modellek és a rugalmas munkaidő nemcsak a munka–magánélet egyensúlyt segítik, hanem a toborzás sikerességét is növelik. A munkaerő közvetítés során a rugalmas lehetőségek említése gyakran döntő érv a jelöltek számára. Egy vállalat, amely nyitott az egyéni igényekre, sokkal hitelesebb és emberközelibb képet mutat magáról, ez pedig komoly versenyelőnyt jelent.
Hogyan épül a bizalom a toborzás során?
A vonzó munkahely ismérve a bizalom. Az állásinterjún kapott benyomás, az őszinte kommunikáció és az átlátható folyamatok mind-mind azt üzenik a jelöltnek, hogy a cég megbízható partner lesz. A munkaerő közvetítés itt kap különösen nagy szerepet: a közvetítő nemcsak a szakmai illeszkedést méri fel, de azt is, hogy az adott munkakörnyezet valóban passzol-e a jelölt személyiségéhez. A sikeres toborzás tehát nem az interjúval, hanem a bizalomépítéssel kezdődik.
Általánosságban elmondható, hogy a modern munkahely már nemcsak az a lényeg, hogy „mennyit fizet”, de az is, hogy mit ad emberileg. Egy támogató közeg, a fejlődési lehetőségek és a rugalmasság mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkavállalók ne csak dolgozzanak, hanem jól is érezzék magukat.
