Az elsősorban a fiatalabb generációt célzó pályázat célja az volt, hogy az alkotók témamegkötés nélkül mutathassák meg Magyarországnak, miként látják a világot, milyen gondolatok foglalkoztatják őket. A szakmai értékelés során a verseny szervezőiből álló zsűri és a három, közismert mentor választotta ki a húsz nyertest, közülük a legfiatalabb mindössze 14 éves.
A Pepsi Space versenyre pályázók átlagéletkora 26 év volt, a legnépszerűbb kategória pedig egyértelműen a fotó, amelyre a pályamunkák kétharmada érkezett, ezt követte a grafika és a videó hasonló aránnyal, az audió kategóriára pedig valamivel több mint száz pályázat érkezett.
Cinthya Dictator folyamatosan feszegeti a határokat, többek között ezt a fajta bátorságot és őszinteséget kereste a fiatal alkotók munkáiban is. Míg T. Danny számára az eltökéltség és a munkába fektetett energia jelentette a legnagyobb értéket, addig Trunk „Dablty” Tamás leginkább a kreativitást és az eredetiséget várta a pályamunkáktól.
Íme, az idei Pepsi Space verseny húsz nyertese:
- Fotó kategória: Gáll Péter Henrik, Czika Balázs, Bodnár Tamás, Jakó Barbara és Bányai Hajni
- Grafika kategória: Kovács Blanka, Ragány Bence, Katona Brigitta, Zólyomi Bia, Timm Johanna és Bodnár Balázs
- Audió kategória: Veres Virág, Árva Mátyás, Oroszi Fanni, Dankó Tünde és Budaváry Sebestény
- Videó kategória: Maafi Dávid, Bodzsár Tamás, Vincze Dániel és Farkas Benedek
„A beérkezett pályamunkák nagy száma és minősége megerősített bennünket abban, hogy valóban fontos a Z-generációra irányítani a figyelmet. Őszintén gratulálunk a nyerteseknek, akik egyedi látásmódjukkal, valamint az alkotásba fektetett kreativitásukkal és energiájukkal érdemelték ki helyüket a díjazottak között” – mondta Zubály Ildikó, a Pepsi brand managere.
Kiemelt fotó: Czika Balázs