Ezúttal négylábúaknak segít az otthonszerzésben az idén negyvenéves CIB Bank. Ennek érdekében novemberben Facebook oldalának üzemeltetését is átengedte két napra a reklámjaiból már jól ismert Brúnó kutyusnak és Della cicának, hogy ők is segítsenek gazdát és otthont találni a mátészalkai Összefogás az Állatokért Alapítvány állatmenhely negyven lakójának.
Az alapítása óta eltelt negyven év alatt a CIB Bank számos magyar családnak segített az otthonteremtésben. A mostani kerek évfordulóhoz érve viszont azért indított kampányt, hogy a mátészalkai állatmenhelyen élő negyven négylábú kedvencnek segítsen szerető gazdit és otthont találni. Nem véletlen, hogy a bank kutyákat és macskákat segít ezzel a kezdeményezésével: 2017 óta minden reklámfilmjének főszereplője is egy kutya és egy cica, Brúnó és Della. A kampányban résztvevő állatok bemutatkozója elérhető a CIB saját honlapján, a www.cib.hu/orokbefogadas linken.
A bank reprezentatív kutatást is készített, melyből kiderült, hogy magyarok 70 százalékának van kutyája vagy macskája, és ez nem véletlen: a lakosság 77 százaléka szerint otthonosabb az a ház vagy lakás, amelyben élnek négylábúak is, és közel ugyanennyien gondolják úgy, hogy a kutyák és a macskák családtagok. Ráadásul azok közül, akiknél tervben van egy új házi kedvenc befogadása, sokan (40%) állatmenhelyről szeretnék beszerezni őket, különösen Budapesten erős ez a választás (47%). 61 százalékuk kutyát szeretne, 35 százalékuk pedig cicát.
Az örökbefogadás népszerűsítése érdekében a CIB bevetette két reklámarcát is, Brúnót és Dellát: a kutyus és a cica az ügy érdekében még a bank Facebook oldalának kezelését is átvette novemberben két napra, hogy posztoljanak és válaszokat adjanak az érdeklődők kérdéseire.
Munkájukat több ismert dogfluencer segítette, például Szabó Kimmel Tamás kutyája, a rendkívül megnyerő Winston. A yorkshire terrier nem csupán saját gazdáját és családját méltatta, hanem egyenesen arra kérte az embereket, hogy fogadják örökbe nehezebb sorsú társait Mátészalkáról.
A buzdításra amiatt is szükség van, mert kutatások szerint a fekete szőrű kutyákat és macskákat kisebb arányban választják ki örökbefogadáskor, így nekik még nehezebb szerető családot találni. Erre a CIB Bank külön Facebook posztokban hívta fel a figyelmet, az aktivitás mellett létrehoztak egy külön ezeknek az állatoknak dedikált aloldalt is. A Black Pet Friday célja az, hogy az érdeklődő gazdik adjanak esélyt a fekete kutyáknak és cicáknak, hiszen ők is ugyanolyan szerethetőek, mint más színű szőrrel rendelkező társaik.
Az örökbefogadási kampány mellett a CIB Bank kupongyűjtő akciót is indított: a bankfiókjaiba látogatók névre szólóan bedobhatják a kupongyűjtő dobozba az állatok bemutatkozóját tartalmazó szórólapban található ételkuponokat, és azt is ráírhatják, hogy melyik kisállatnak szeretnének ételt adományozni. A bank a leadott kuponok mennyiségének megfelelő, összesen maximum 500 000 forint értékű ételadománnyal segíti a mátészalkai Összefogás az Állatokért Alapítványt.