A márkagyártók számára nagy lehetőségeket kínál a szigetország, de az üzleti környezet jelentősen eltér a nyugati világban megszokottól.
Az elmúlt másfél évben az Egyesült Államok és Kuba közötti kommunikáció jelentős fejlődést mutatott. Helyreálltak a diplomáciai kapcsolatok, és Obama elnök személyében közel 90 év után újra amerikai vezető látogatta meg a szigetországot. Szintén tiszteletét tette Kubában Ferenc pápa és a Rolling Stones is.
Mindeközben a kereskedelmi szervezetek és a vállalkozások érdeklődése is fokozódik. Kuba az egyik utolsó fehér folt a márkagyártók térképén, ugyanakkor a helyi fogyasztókról sem rendelkeznek elegendő ismerettel a gyártók. A szállítási, raktározási és fizetési infrastruktúra is fejletlen, ráadásul a kormánytól kapott importengedélyek is rugalmatlanok: ha például az engedélyezett volumen már októberben kifutna, januárig nem érkezhet új áru. Ilyen körülmények között gyakran a termékek elérhetősége az egyik legfontosabb szempont a fogyasztói döntéseknél – különös tekintettel arra, hogy a fogyasztókat célzó marketingtevékenység sem engedélyezett az országban.