Hivatalosan is kezdetét vette a 2022-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Week, amely egy teljes héten át várja programokkal a divat iránt érdeklődő nagyközönséget fővárosunk különböző pontjain. Az október 16-17. között, a Bálna Budapest épületében megvalósuló catwalk show-k mellett izgalmas side eventek és egy mobil pop-up store, a Budapest Central European Select gazdagítja a divathetet. Az idei offline BCEFW keretében hazai, régiós, valamint pályakezdő tervezők legújabb alkotásait tekinthetik meg a forgalmazók, a hazai és nemzetközi szakmai szereplők és a potenciális vásárlók.
Elindult hazánk egyik legjobban várt divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely egy év után ismét élőben mutatja be a legtehetségesebb hazai – köztük pályakezdő – és régiós tervezők 2022-es tavaszi-nyári kollekcióit. Idén a programhoz az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a világ legismertebb divateseményeinek kulcsszereplője, a DHL is csatlakozott, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet viseli.
A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparág érdekképviseleti szervezeteként a divathét rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására. A régió divatipari szereplői számára a BCEFW jelenti a nemzetközi szakmával, illetve a divat iránt érdeklődő hazai és külföldi közönséggel való találkozás elsőszámú állomását. Az eseményen a kifutón látható márkák a nemzetközi sajtó olyan neves képviselői előtt mutathatják be kreativitásuk, mint a Vogue olasz, skandináv és ukrán kiadványa, az Elle Arabia, a Joys Magazine és a Marie Claire Arabia , illetve olyan híres influencerek ismerhetik meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint többek között Declan Chan, Natalia Sustova vagy Gili Biegun. A BCEFW-n az egész világról képviseltetik magukat a nemzetközi buyerek is, köztük a német Mytheresa, az olasz Tessabit, a japán Marubeni Fashion Link vagy az orosz Fashion Hub, amely által a tervezők komoly értékesítési lehetőségekre tehetnek szert.
Az október 11-17. között megvalósuló rendezvény fénypontjaként a Bálna Budapest épületében több mint 30 divatmárka alkotásait ismerhetik meg az érdeklődők a bemutatók alkalmával. A catwalk show-k keretében magyar és régiós tervezők vonultatják fel a legújabb SS22-es kollekcióikat, a Young Talents Program fiatal tehetségei pedig a diplomakollekcióikat. Az idei év különlegességeként a tervezők bemutatói a Facebook mellett a TikTokon is élőben követhetők lesznek, valamint a pályakezdők prezentációit számos TikTokker személyesen fogja közvetíteni. A divatbemutatók mellett a helyszínen 7 divat- és kiegészítő márka állít ki, akiktől az érdeklődők akár meg is vásárolhatják a különleges darabjaikat.
„A sikeres párizsi és milánói nemzetközi szerepléseink és a rekord látogatószámot elérő 360 Design Budapest kiállításunk után most minden szem a divattervezőinkre szegeződik. Magyarországra közel száz neves nemzetközi képviselő érkezik, akik a tehetséges kortárs márkák mellett a fővárosunkat is megismerhetik” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, majd folytatta: „Ezen a héten mindent megteszünk, hogy a nemzetközi újságírók, forgalmazók és látogatóink számára bemutassuk a magyar divatipar egyedülálló értékeit, valamint elérjük hosszabb távú célunk, hogy divatipari régiós központtá alakítsuk Budapestet és erősítsük az országimázst.”
A BCEFW idején megvalósuló közel 30 side event keretében az érdeklődők ellátogathatnak interaktív nyitott showroomokba, ahol személyesen a tervezők mutatják be legújabb alkotásaikat és engednek betekintést a kollekcióik hátterébe. A márkák kedvezményekkel, nyereményjátékokkal és különleges meglepetésekkel készülnek, továbbá egy-egy helyszínen olyan témákban hallgathatnak a résztvevők szakmai beszélgetéseket, mint a fenntartható divat, a tudatos vásárlás vagy akár azt is megtudhatják, hogyan változott az öltözködésünk az elmúlt évszázad során. A side eventek kapcsán minden információ elérhető ezen a linken.
A hazai és régiós tervezők alkotásainak értékesítése érdekében a belvárosban megnyílt a Budapest Central European Select pop-up store, amely a belvárosi Fashion Streeten október 11-19. között várja a vásárlókat. A 27 magyar és régiós tehetség kollekcióit bemutató pop-up üzlet egy időszakos bolt, mely a későbbiekben további regionális márkákkal kiegészülve Budapest mellett – különböző időpontokban – Szlovákiában, Csehországban, valamint Lengyelországban biztosít lehetőséget a kiállításra a következő fél évben.
A Fashion & Design Autumn divat és design programjai itt még nem érnek véget, ugyanis az Ügynökség tematikus rendezvénysorozatának keretében decemberben valósítja meg a Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi divatipari konferenciát.