A körforgásos gazdaság és a fenntartható design volt a központi témája a tizenhetedik alkalommal megrendezett Budapest Design Weeknek. A hazai vállalkozások, designerek így egy olyan szemléletmódot ismerhettek meg, amely pozitív jövőképet mutat, a hatékonyságot is növeli, és versenyelőnyhöz juttathatja a szcéna hazai szereplőit. Magyarország legjelentősebb designeseménye 2020. október 1. és 11. között több mint 160 programmal várta az érdeklődőket, döntően az online térben.
Kisfilmek a járványhelyzetre adott designmegoldásokról, inspiratív videók a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság kérdésköréről, virtuális kiállítások, webináriumok, vállalkozásfejlesztési programok: minden korábbinál több online tartalommal és eseménnyel várta az érdeklődőket a Budapest Design Week. A fesztivált, melynek védnöke és finanszírozója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, szervezője a Magyar Formatervezési Tanács, a koronavírus-járvány miatt hibrid formában rendezték meg. A programok közül csaknem száz az online térben, míg hetvennél is több esemény hagyományos módon valósult meg. Az utóbbiak közül kiemelkedik a Budapest Design Week nyitóeseménye, melynek keretében lezajlott a Design Management Díj és több kategóriában a Magyar Formatervezési Díj átadása, amit online stream révén bárki követhetett. A járványügyi előírások teljes körű betartása mellett, de telt házzal zajlottak le az idei Nyitott Stúdiók offline programjai is.
Az online jelenlétnek köszönhetően az idei Budapest Design Week határokon átívelve vonzotta az érdeklődőket. A fesztivál közösségi oldalait Magyarország mellett többek között az Egyesült Királyságból, Németországból, Olaszországból, Ausztriából és Romániából is követték, de az Amerikai Egyesült Államokból is több százan kapcsolódtak be a programokba. Az elmúlt egy hónapban a rendezvénysorozat weboldala, közösségi oldalai, online eseményei és hírlevelei 350 ezernél is több embert értek el, míg az Instagramon több százan említették meg történetükben a Budapest Design Weeket. A fesztivál 120 külsős partner által szervezett eseményei is közel százezer emberhez jutottak el. Az online és a hagyományos programok és aktivitások így közel félmillió embert vonzottak az idei hibrid Budapest Design Week során.
A rendezvénysorozat idén is két fő programtípusból állt, a saját fejlesztésű tartalmakból és programokból, valamint a külső partnerek által szervezett, a Budapest Design Weekhez csatlakozó eseményekből. A „Tartsd körforgásban!” mottó nyomán azok a modellek kerültek a fókuszba, amelyek bemutatják, milyen eszközökkel járulhat hozzá a design egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. A fesztivál idején közel 36 ezren nézték meg a Budapest Design Week két videósorozatát. A továbbra is elérhető kisfilmek a koronavírus-járványra adott magyar vonatkozású design- és közösségi válaszokat és azokat a vállalkozásokat, kezdeményezéseket mutatják be, melyeknél stratégiai szerepet játszik a körforgásos gazdaság.
A Budapest Design Week megújult honlapján az online kiállítások iránt érdeklődtek a legtöbben. A Nincs kiszállás! Design körforgásban rendezvény saját, interaktív tárlata a körforgásos gazdaság adta lehetőségeket mutatja be hazai példákon keresztül. Idén a Magyar Formatervezési Díj és a Design Management Díj díjazottjait és a legkiemelkedőbb pályázók munkáit is online kiállításon ismerhette meg a közönség. A Magyar Divat & Design Ügynökség a Budapest Design Week szakmai partnereként rendezte meg a 360 Design Budapest című kiállítást, ahol húsz kortárs magyar designmárka termékeit mutatták be a Budapest belvárosában kialakított műteremben és az online térben, gömbpanorámás felvételeken keresztül.
A hazai kreatív- és designipar fejlődését szem előtt tartva a Budapest Design Weeken számos vállalkozásfejlesztést segítő program is helyet kapott. Online workshopon ismerkedhettek meg az érdeklődők a fenntartható szolgáltatások megtervezésével, egész napos online programsorozat, a Service Design Day mutatta be a service design hazai eredményeit és trendjeit. A Magyar Formatervezési Tanács kiemelten sikeres projektjei közé tartozik a Start Up Guide, az online elérhető, bárki által szabadon letölthető, évente frissített és kifejezetten a kreatívipari mikrovállalkozások igényeire szabott kiadvány. A védjegyekkel kapcsolatos, jogi, marketing- és üzleti információk gazdag adattára alapján a Budapest Design Week során négyalkalmas webináriumot szerveztek, ahol a hazai kreatívipari vállalkozások koronavírus-járvány okozta válsághelyzetre adott lehetséges válaszait vizsgálták.
A Budapest Design Week számos programeleme és saját fejlesztésű tartalma a fesztivált követően is elérhető marad a rendezvénysorozat megújult weboldalán, ahol tovább frissül a Kedvenc tárgyam rovat, emellett hazai és nemzetközi design- és kreatívipari hírek várják az érdeklődőket.